Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mijn ultra-lenige merrie weet het voor elkaar te krijgen om tijdens het longeren regelmatig 1 van haar ijzers af te trappen (ondanks springschoenen), dus ik ben hard op zoek voor een oplossing daarvoor. Ik zag de ShoeSecure langskomen en zou graag ervaringen horen als die er zijn.
. Vorige paard kreeg het regelmatig voor elkaar zijn voorijzers af te trappen. Behalve vele ritjes naar de hoefsmid was het natuurlijk ook elke keer een klap op de pezen. Het kost even vijf minuten om ze om te doen, maar ik heb nooit weer problemen gehad. Wel even meenemen naar de hoefsmid of een scheurtje in het midden maken zodat ze wat flexibeler zijn. Stootgaten zitten natuurlijk nooit 200% op dezelfde plaats..

) dus was het niet zo noodzakelijk. Je kunt er evt springschoenen overheen doen, maar die gingen er bij mij soms wel tussen zitten. Later liet ik die volgens mij gewoon af, maar met longeren etc is dat misschien wel handig. Met hele rare sprongen kan t paard ze niet vanaf de 'bovenkant' eraf tikken, omdat de springschoen er overheen zit. Dat duurt immers ook geen halve dag.
.