ervaringen met paarden met milde kissing spinnes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

ervaringen met paarden met milde kissing spinnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 13:17

Na al tijden gerommel met mijn paardje zijn ruggetje en nu een dik pootje op aanraden van de chiropractor en masseuse toch eens een afspraak gemaakt bij de watermolen te haaksbergen. Om wat meer duidelijkheid te krijgen. Pootje bleek gelukkig niets maar zijn ruggetje helaas wel..

Na het maken van 2 foto's is gebleken dat direct na zijn schoft 2 wervels lichte reactie vertonen, kissing spinnes.. De d.a verzekerde me echter met het gene dat ik nog doe met m'n paardje, vooral boshobbelen en zo nu en dan een rondje in de bak, dat hij geen hinder zou moeten ondervinden.

Ik heb ervoor gekozen om hem met een middel (ben de naam vergeten) in de laten spuiten in zijn spieren wat een half jaar lang die reactie die het bot geeft moet remmen en daarmee hopelijk de last die hij telkens van zijn ruggetje heeft. Aldus de d.a zou na 3 weken nog een keer de masseuse langs moeten komen om hem even door zijn maniertje van lopen door pijn heen te helpen en daarna zou het eigenlijk in orde moeten zijn. Ik mocht er ook direct weer op, maar wel 10 dagen alleen stappen en daarna weer rustig oppakken.

Heel verhaal.. Maar ik zou graag weten van mensen die hier ook mee te maken hebben hoe zij hier mee omgaan.
Geven jullie bijv een supplement bij? Hebben jullie wel of niet ook voor iets gekozen als een injectie zoals ik en zo ja welke een laten jullie dat frequenter als eens toepassen? Bijv elk half jaar als het zijn werking verliest. Ondersteunen jullie ook nog wel of niet met iets van een chiropractor/osteopaat/masseuse? En merken jullie met behulp van wat jullie als hulpmiddel toepassen veel verschil of blijft het behelpen of echt pijnvrij paardje terug?

Veel vragen maar wil in het kort gezegd gewoon graag jullie ervaringen horen in het "gebruikt" van een paardje met een dergelijk probleem

Anoeska27

Re: ervaringen met paarden met milde kissing spinnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:32

Juist een paard met kissing spines moet correct getraind worden en niet alleen bos hobbelen. Natuurlijk kun je hem in het bos wel correct trainen, lange stukken recht uit zijn altijd goed. Het belangrijkste is dat je zorgt dat je paard zijn lichaam correct gaat gebruiken en zijn rug op gaat bollen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 15:13

WiancaR schreef:
Juist een paard met kissing spines moet correct getraind worden en niet alleen bos hobbelen. Natuurlijk kun je hem in het bos wel correct trainen, lange stukken recht uit zijn altijd goed. Het belangrijkste is dat je zorgt dat je paard zijn lichaam correct gaat gebruiken en zijn rug op gaat bollen.

Hier ben ik mij van bewust, was hier niet verder op in gegaan in mijn hele beschrijving om het verhaal een tikkeltje bondig te houden. Maar al voor het "vonnis" was ik dus al druk aan de slag met masseuse en de chiropractor en heb van hen allerlei oefeningen voor op de grond mee gekregen om die rugspieren te stimuleren. Die hij dus inderdaad compleet leek te ontzien. En de plannen zijn er nu de bak weer begaanbaar is (betekende.. Geen zwembad..)om ook meer de dressuur en dan wel het lang-laag op te gaan pakken met temee hier ook les in ter ondersteuning. Met van beide dames al een dik verbod op de slof dus niet op die manier laag

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:27

Aquatraining is juist ook voor rugjes goed, mits er geen sterrenkijkend hoofd bij zit. Kleding aantrekken die vies mag worden en na warmrijden 10-15 min. modderstampen in draf kan dus wel degelijk, alleen zit de bagger dan wel achter jullie oren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:00

BEH >> MD