Ik open dit topic omdat ik echt niet meer weet wat ik ermee aan moet en ik hoop iets te vinden waarvan mensen zeggen 'ja dit herken ik, ik heb dit gebruikt en het hielp!' want als ik het in de winkel vraag krijg ik wel 20 producten naar mijn hoofd gesmeten wie zeggen te helpen.
Ik heb een 4-jarige ruin (hij wordt in mei 5) en hij heeft iedere keer wel weer iets en ik denk dat dat komt omdat hij weerstand mist, gezien zijn leeftijd misschien?
Hij heeft namelijk dan een schimmeltje, dan weer rotstraal, dan weer troebelige ogen, dan weer mok.. Inmiddels ben ik dagelijks al drie kwartier bezig met al zijn kwaaltjes te verzorgen.
En ik vroeg me af of iemand tips heeft om hem te helpen wat weerstand op te bouwen?
Hij krijgt sinds oktober elke maand een vitamineboost van equivital. Maar dat werpt helaas niet zijn vruchten af.
Als rantsoen krijgt hij 2x per dag een kg brok, staat hij de hele dag op het land en krijgt hij nog een halve plak hooi in zijn stal.
Of is het misschien een keer handig om bloed te laten prikken? Kijken of hij te korten heeft?
Hij zit verder wel goed in zijn vel, opgewekt, energiek, goed op gewicht en een glanzend velletje.
Heb nog geen ervaringen met situaties als deze, vandaar mijn vraag.
Alvast heel erg bedankt! Ik wil hem uiteraard graag een handje helpen!