Kevin Bacon's active soap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Kevin Bacon's active soap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 09:54

Ik kwam via een advertentie op de site van Kevin Bacon's bij een product dat active soap heet en zou werken bij schuren.

Op de site van Kevin Bacon's staan een hoop interessante dingen als:
Citaat:
Door hun levenswijze te bestuderen, hebben we een heel natuurlijke oplossing gevonden om ze uit te roeien: een zeep op basis van plantaardige oliën, olie-essences zoals plantenextracten, op een artisanale wijze vervaardigd volgens de goede oude methodes van verzepen.

Citaat:
Waarom moeten onze paarden lijden van het bijten, steken, knijpen, en parasitisme van al deze ongewenste insecten?
Simpelweg omdat de klamheid en de reuk van ons mannetje al deze woekerbeestjes voert, vooral als hij vuil is of zweet.
Vanaf nu zal er, om te strijden tegen al de problemen berokkend door culicoïdes ( kleine vliegjes van vochtige weides), bremzen, huisvliegen, eczemen (microscopisch kleine ), motten (zeer besmettelijke schimmels), larven (oorspronkelijk van ingewanden), larven van dikke vliegen, een eenvoudige, snelle, doeltreffende, natuurlijke en niet-giftige oplossing voor onze vriend KEVIN BACON'S ACTIVE SOAP bestaan.

Citaat:
Inderdaad, het is niet alleen onze zeep die op een doeltreffende manier al dit ongedierte bestrijdt, maar eveneens beschermt, verstevigt, doet het paardenhaar glanzen door het vergemakkelijken van de ontwarring van deze, en verzekert een perfecte hygiëne van de huid.

Ik heb een merrie met een lichte zomereczeem, een stukje manen van ong 15cm wat ze iedere zomer opnieuw weer wegschuurd. Voor mij te weinig om haar in te dekken, maar teveel om nog lange manen te houden, terwijl ze die voor ze hier kwam altijd had.

Op de site van Hypo Frylân kost een stukje zeep €18,95.
Dit klinkt dan ook een beetje te mooi om waar te zijn...zoveel voordelen voor een relatief lage prijs...Ik hoop natuurlijk dat het zou werken en ben ook bereid het te proberen, maar ben eerst opzoek naar ervaringen.

Dus, wie heeft er ervaring met deze active soap en hoe is deze ervaring? Helpt het echt en is het zo goed als ze op de site beweren?
Ik ben benieuwd!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:37

Bijna 19 euro voor zeep?
Maar je iunt het proberen ,wie weet heb je eindelijk het wondermiddel tegen zomereczeem gevonden :j

Siesjuh

Re: Kevin Bacon's active soap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:00

Jah bijna 19€ voor een stuk zeep is belachelijk natuurlijk, maar áls het werkt, is het het meer dan waard...en anders is het gewoon een duur stuk zeep die je alsnog kunt opgebruiken :') .
Hoewel, als het ook maar een beetje stekers weghoudt, valt t alweer mee, een anti insektenspray kost ook kapitalen :D

MarliesV

Re: Kevin Bacon's active soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:04

Smeer je dat er nou op zonder uit te spoelen? Tenminste er staat bij dat dat kan.

Ben benieuwd hoe lang het werkzaam is. Wat je eigenlijk doet is de geur van je paard dus camoufleren met een extra laagje over hun huidvet te leggen.

Ben bang dat het 1x zweten of rollen is en het effect al te niet is gedaan. Dat is met vliegenspray ook wel deels maar die van mij rolt altijd gelijk na het wassen en niet gelijk na het sprayen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:06

De teksten zijn ongeveer net zo goed vertaald als de gemiddelde phishing email en staan bol van de bullshit.
Dit is weer een duidelijk geval van: if it looks too good to be true, it usually is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:12

Maar zowieso, als het de geur weg houd voor bepaalde vliegen prima.
Maar er zijn ook vliegen die afkomen op lichaamswarmte toch, nou die prikken dus gewoon door.

En hoe lang doe je met een blok zeep, op een paarden lichaam is dat groot,dus stel 3 maand.
Dan is dat 2 blokken, dus bijna 40 euro.
Voor 2 jaar is dat 80 euro.
Kun je beter kijken voor een eczeemdeken want die gaat langer mee :D :D

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:41

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:57

Ehmmm een eczeemdeken is bij mij met een week gemollesteerd...als het niet sneller is haha. De enige deken die ze accepteert, is de zweetdeken, maar zelfs die gaat af als het te lang duurt >;) . Vraag me niet hoe ze het voor elkaar krijgt, ze doet t. Gelukkig gaat t bij mij maar om een plekje van een cm of 15, dus zolang ik dat vet hou, ziet het er alleen niet zo mooi uit.

@MarliesV: Je kan het volgens de tekst inderdaad laten zitten zonder uit te spoelen. Of dat in de praktijk ook zo werkt, weet ik niet.
Dat met dat rollen vroeg ik mij ook af.

@ellepel: Dat wat je zegt is wel waar, maar omdat het bij mij maar om een kleine plek gaat, hoef ik dus niet mn hele paard in te zepen.

@Ibbel: Ja, dat te mooi om waar te zijn, was ook het eerste wat bij mij op kwam, maar aan de andere kant...18€ is nog een keer te doen om te proberen...:D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:01

Ok,nou ik ben wel benieuwd.
Denk in jouw geval dat je het sowieso kunt proberen :j

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:21

en hoe is het nu gelukt ??