Ik heb een haflinger die nu al gedurende een langere periode dan weer diarree heeft en dan weer niet.. Elke keer denk ik laat ik het even aankijken en wordt het weer beter maar toch komt het telkens weer terug.
Wat mij opvalt is dat de mest die ik schep in de paddock waar ze staat vrijwel allemaal van redelijke tot gewone structuur is maar als ik ga rijden wordt de mest gedurende de rit steeds dunner
Op het moment is de mest die in de paddock ligt dus normaal of iets aan de dunne kant maar heb ik regelmatig als ik ga rijden dat de mest toch ontzettend dun wordt.
Graag zou ik hier wat advies over krijgen.
Oh en nog een andere vraag:Ik was van plan vanmiddag te kijken of er zand in de mest zat ivm zandkoliek maar nu lees ik op internet daar ook weer verschillende reacties op. Zo zou volgens sommigen zand in de mest betekenen dat er zand in de darmen zit en er dus een kuur nodig is om zandkoliek te voorkomen maar volgens anderen betekent dit juist dat de darmen dus in staat zijn om het zand af te voeren en de darmen dus waarschijnlijk geen zand bevatten (terwijl geen zand in de mest zou duiden op het onvermogen om het af te voeren en zouden de darmen dan dus juist wel zand kunnen bevatten)!
Hoe staan jullie hier tegenover, wat is wijsheid?
Pony is voor de rest helemaal fit, fris en fruitig maar wil toch zeker weten dat er niet iets is.
Ze krijgt een halve kilo biks per dag en 2x per dag kuil en staat dus op een paddock (en zo nu en dan op het land).