Hallo allemaal,
Aangezien ik niet weet waar ik goed aan doe ( koelen, buiten laten staan, op stal zetten, stappen enzz)
Ik heb ze nu sinds een week weer aan huis staan, hier staan ze 24/7 buiten. Vorige stal zoon 10 uur per dag.
Er staat zogoed als geen gras in de weide en staan op iets meer als een halve hectare.
Ik heb haar deze week 3x gereden ( daarvoor heeft ze 3 weken niets gedaan.) gister heb ik haar ook nog gereden denk zoon 45 minuten met instappen en ik heb nog een kwartier uitgestapt. Ze was wel nog een beetje nat toen ik haar deken opdeed maar dit was koud nat.
Vandaag kom ik ze voeren maar mevrouw komt niet, uiteindelijk komt zo behoorlijk stijf op me afgelopen.
Ze is dus aan allemaal haar benen eigenlijk kreupel.
Er is niets warm, niets dik en nergens een wondje.
Ze staat ook best wel wat te gapen.
Spierbevangen twijfel ik aan omdat er gisteren avond toen ik kwam voeren nog niets met haar aan de hand was.
Kan het zijn omdat ze nog koud nat was haar spieren een tik hebben gekregen van de kou?
En wat moet ik nu doen, dierenarts heb ik gebeld die denkt aan spierbevangenheid en zegt op stal zetten geen eten geven alleen drinken en in de gate houden, als ze slechter werd moest ik terug bellen dan kwam de dierenarts.Maar dan had ze gister toch al zo stijf moeten zijn?
Sorry voor het warrige verhaal
Wie o wie heeft er een idee?