Rotte kies trekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liliann

Rotte kies trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 19:34

Hallo,

Lees veel berichten over ontstoken kiezen verwijderen maar nog niet over een rotte kies. Afgelopen dinsdag is er een rotte kies (eerste van rechts, 106)bij mijn merrie getrokken. De kies was gebroken en daartussen is dus voer blijven zitten en gaan rotten, het tandvlees was niet aangetast waardoor ze gelukkig maar één nacht op de kliniek moest blijven.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen? Ik heb zelf niets aan mijn paard gemerkt. Wanneer kon je weer rijden? En hoe is het daarna gegaan? Zijn die kiezen eromheen daarna wel op hun plek gebleven? Moest je spoelen om de wond schoon te houden? Vond het zelf een erg bloederige bedoeling, ben niet bij de behandeling aanwezig geweest maar de wond heeft daarna nog 2 uur gebloed.

Nog even ter info: ze mag de komende twee weken alleen maar biks en kuil en ook in de wei. Ze is behandeld door een paardenkliniek niet door een paardentandarts. En het paard is 18 jaar!

Ben benieuwd alvast bedankt voor jullie reacties!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:13

Bij contact nemen op de rechter teugel kan de trens nu over de 406 heen tegen het litteken komen, dat geeft een heftige reactie. Neem ruim, een maand, de tijd om de wond voldoende te laten genezen.
Je paard is 18 dus het doorgroeien van de 406 gaat niet zo snel meer, al het is wel iets wat jaarlijks bijgehouden moet worden.
Spoelen is de eerste dagen zinvol.