pavo sportfit muesli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ufurio4e

pavo sportfit muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 19:52

Beste bokkers,

ik ben vandaag begonnen met pavo sportfits muesli. Ik hoor hier veel goede verhalen over.

wat zijn jullie ervaringen?

en hoeveel voeren jullie? Met welke nivo

Djilna

Re: pavo sportfit muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:50

Ik voer momenteel 800gram Pavo SPortsFit per dag en dat bouw ik op naar max 1,5kg per dag als mijn paard vol aan het werk is. Dat is dan endurance. We zijn nu net begonnen met trainen en straks rijden we week 100+km wedstrijden.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:57

Hier al jaren sportsfit, paard wil niets anders eten ;) (en ja langdurig geprobeerd)

Krijgt 3x daags een 0.5 schep en ik rij gemiddeld 50-100 km in de week onder het zadel en voor de wagen en hij loopt M1 dressuur.

Ik ben het gaan voeren i.v.m. de hoge vitamine E en magnesium en de aanwezigheid van L-lysine, maar mijn paard wil dus echt niets anders meer!

Daarnaast krijgt hij op wedstrijdweekenden/ vierdaagses nog topsport van Pavo bijgevoerd om juist de benodigde eiwitten sneller aan te vullen (is voer met zeer hoog eiwit gehalte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:03

Ik heb het een tijdje geleden aan mijn paard gevoerd maar vond het geen succes, zitten mij teveel suikers in waar mijn paard niet goed op reageert, gevolg: een stuiterend en schrikachtig paard terwijl ik echt niet veel voerde hoor.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:12

Romy1234 schreef:
Ik heb het een tijdje geleden aan mijn paard gevoerd maar vond het geen succes, zitten mij teveel suikers in waar mijn paard niet goed op reageert, gevolg: een stuiterend en schrikachtig paard terwijl ik echt niet veel voerde hoor.

er zitten maar 4,5 % suikers in.. dus niet veel.

Maar het is wel een energierijk voer, dus ja dan kan hij er wel van gaan stuiteren, maar hier nog geen problemen mee gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:18

Daar vergis je je in carolina. Er zit4,5% suiker in maar wel 27,5% ! Zetmeel wat ook in suiker wordt omgezet. Dus 32.5 % suiker.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:23

Yvank_ schreef:
Daar vergis je je in carolina. Er zit4,5% suiker in maar wel 27,5% ! Zetmeel wat ook in suiker wordt omgezet. Dus 32.5 % suiker.

klopt, maar je paard heeft nou eenmaal zetmeel nodig om alles om te zetten.. helemaal als hij topprestaties moet leveren, net zo belangrijk als voldoende eiwitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 03:32

Voor mijn paard iig teveel, die kan daar gewoon niet tegen, maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander wel goed werkt natuurlijk.