James knabbelt Bliksem kaal...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

James knabbelt Bliksem kaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 13:55

De titel zegt het al. James en Bliksem groomen elkaar de hele dag door. En altijd op dezelfde plek. En altijd in dezelfde houding, ze knabbelen elkaars billen.
James vreet zo Bliksem's kon helemaal kaal. Als ze elkaar staan te knabbelen gaat het er ook niet zachtjes aan toe, plukken haar vliegen in de rondte en James heeft dan altijd plukken haar van Bliksem in zijn mond...

Is hier wat aan te doen, of moet ik ze gewoon paard laten zijn? Ik krijg steeds de vraag of Bliksem schimmel heeft of een huidaandoening. Terwijl het gewoon door zijn paardenvriendje komt.

Wesco

Re: James knabbelt Bliksem kaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:42

Zolang er geen wonden komen zou ik me niet druk maken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 09:58

Ik heb het een hele tijd aangekeken, er komen geen wonden. De haartjes zijn gewoon op die plekken erg kort. En regelmatig zie ik nog steeds plekken in de weide waar James Bliksem heeft staan knabbelen, haren overal!
Bliksem ziet er gewoon echt niet uit zo. Maar de huid is mooi rustig, geen schilvers, niets is kapot. Het is alleen kort op sommige plekken. En aan 1 kant, want ze staan altijd in dezelfde positie.. :roll:

Toch twijfel of ik er niet wat aan moet doen? Scheren en een deken misschien? Ja, dan bijt hij die deken kapot, denk ik.
Ook op foto's ziet het er niet uit. En mensen blijven Bliksem maar na kijken. Staan ze bij de weide te kijken en te kijken. Ik voel me er ongemakkelijk over. 'Wat denken ze wel niet van zijn verzorging'?
Ik borstel hem regelmatig. De kinderen borstelen hem regelmatig. Dus op de plekken na ziet hij er verzorgd uit.

Zo laten of toch 'iets' doen?

Aan deze kant heeft hij niets.
Afbeelding

Maar aan deze kant wel.
Afbeelding

En ze staan altijd zo, dat ze elkaars staart, billen en benen knabbelen. Precies die plek dus. En dat gaat er altijd wild aan toe!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 10:06

Zo staan ze hele dagen... knabbel, knabbel, knabbel..
Afbeelding

Hier zie je haar Bliksems haar in James' mond. En neus.
Afbeelding

En knabbel, knabbel, knabbel... :') (James heeft er ook wel wat plekjes van, maar niet zo erg als Bliksem).
Afbeelding

Check na het knabbelen de losse haren.
Afbeelding

Vaak zijn die plekken ook zwart, omdat James atlijd met zijn neus in de aarde zit te wroeten en daarna Bliksem gaat knabbelen. Bliksem is regelmatig zwart.. :')

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:56

Ik zou het lekker laten gaan. Als James Bliksem pijn zou doen zou Bliksem dat wel laten merken en het niet meer toe laten.
Straks met de zomervacht zie je het al een stuk minder en de rui periode is weer begonnen, dus dat zal niet te lang meer duren.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:03

Ik zou ook lekker laten gaan. Zolang er geen wondjes komen. Straks is hij zijn wintervacht kwijt en dan zie je het ook niet meer. Zou zeker niet gaan kloten met scheren en dekens.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:04

Is denk ik toch het 'nadeel' van twee paarden met erg verschillende schofthoogtes. Weinig variatie mogelijk.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:19

Heb jeal een anti bijt spray geprobeerd? maar wat kun je doen lastig hoor!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:07

Ik zou er cribox op smeren om die plek even tijd te geven weer bij te komen. Het maakt de huid, ook door het gekwijl wel ketsbaarder. Dan zoekt james (tijdelijk desnoods) maar een andere manier / plek om te groomen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:13

Het hoogteverschil is het probleem. Ze groomen op de plek die de ander aangeeft. Bliksem heeft een trapje nodig, dan kan hij bij de flanken van James in plaats van bij z'n billen... ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:38

Kijk toch nog eens heeeeel goed of je geen luis ziet,want dat kan ook kriebelen. :j

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:41

Ik vind t erg lief om te zien <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:42

kwita schreef:
Heb jeal een anti bijt spray geprobeerd? maar wat kun je doen lastig hoor!

heb het voor je nagevraagd en mijn schoonvader deed er herstshoorn oli op uit een spuitbus het stinkt verschrikkelijk maar het hielp wel en dat was gewoon bij 2 trekpaarden dus even hoog maar wel het favo kriebelplekje de ene op zijn schoft en manen en de andere op zijn sokken en staart.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:04

Misschien moet je ze eens eten geven...... :P ;)
(grapje hoor!)

Maar ik vind de plek wel meevallen, als hij straks zijn wintervacht kwijt is dan valt het al helemaal niet meer zo op....
Wel grappig dat ik precies dezelfde combi heb en de kleine heet ook Bliksem :D

Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:09

Ach, ik zou me er niet te druk om maken. Ik denk niet dat om dat ene plekje op zijn billen mensen denken dat ze verwaarloosd worden hoor. Ze zijn gewoon vriendjes en krabbelen elkaar graag.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 19:30

justdiesel, Haha wat toevallig en heet die grote ook James of niet? :P :P

Hertshoorn olie kan ik er nog wel eens opdoen idd. Dat heb ik geloof ik nog wel ergens van het vliegenspul, of is dat niet hetzelfde?
Binnenkort komt sowieso de DA voor de entingen en dan laat ik de plekken ook even zien.
Ik kan met het blote oog geen luis ontdekken, maar ik weet dan ook niet of die met het blote oog waarneembaar is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:04

Jawel hoor,zijn echt inimini kleine soort vlooien,daar lijken ze wel wat op.
Zitten vooral rond manen, en staartaanzet :j

Maar er staan een aantal tinkers in de groep van mijn pony en die staan net zo bij elkaar te kauwen,
ook lekker kale plekken er bij, dus kan ook prima zijn dat zodra alle winterhaar en kriebels weg zijn alles weer normaal is

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:00

Chasey schreef:
justdiesel,
Hertshoorn olie kan ik er nog wel eens opdoen idd. Dat heb ik geloof ik nog wel ergens van het vliegenspul, of is dat niet hetzelfde?

Ik denk het wel was een spuitbus met geel etiket en witte dop, volgensmij van de welkoop Het wordt ook gebruikt tegen staarten bijten bij varkens.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:47

Nee de haflinger is een merrie en heet Sanne :D