neurologische aanval

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eaglewood

neurologische aanval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 22:07

Mijn merrie van 28 heeft al diverse keren een soort epileptische aanval gehad. na lang nadenken (en googlen) denk ik dat het te maken heeft met een vitamine B1 tekort gevolg van paardenstaart eten.
Iemand ervaring hiermee ?

dierfysio

Re: neurologische aanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:13

Lijkt me zaak voor de dierenarts. Zeker bij oudere paarden kan het ook wel eens iets anders zijn (tumor in hoofd oid), dus ik zou nooit zomaar zonder onderzoek vitamines bij gaan voeren en hopen dat dat het was. Sterkte!

Dennis

Re: neurologische aanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:19

Aanvallen kunnen ook door cushing komen. Zou gezien de leeftijd niet heel raar zijn.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:32

Oei!

De pony die ik een tijdje bijgereden heb heeft dit ook gehad. Dit bleek door vergevorderde cushing te komen. Het lichaam maakt te veel stress hormoon aan, en dat veroorzaakt epileptische aanvallen.
Een aantal weken voor de epileptische aanvallen kwam ze wat raarder in haar vacht, maar voor de rest nooit andere tekenen laten zien.

Ik zou al de sodemieter een dierenarts erbij halen, voor mijn bijrijdpony was het helaas al te laat....