Heeft hier al een veearts naar gekeken? MIjn paard had hetzelfde ook op zijn buik. Dat was een sarcoid. Sarcoid is een best lelijke en niet ongevaarlijke tumor.
Niet meteen panikeren maar voor nu het volgende: Gebruik voor deze plek een aparte borstel. Deze dingen kunnen zich over je paard verspreiden vandaar. Eigenlijk kun je er daarom ook beter niet aankomen. Dit soort plekken doen geen zeer. Laat de veearts komen en vertel dat deze plek verdacht wordt een sarcoid te zijn. Er mag niet, niet , niet heel erg niet in gesneden worden. Ook niet voor een biopt. Dan verandert namelijk de goedaardige tumor in een veel agressievere vorm.
Hier is een linkje https://www.liverpool.ac.uk/sarcoids/ het is wel in het engels. Je kunt ook die proffessor een foto toe mailen dat schrijft hij je binnen een paar dagen terug met wat hij er van denkt.
Je kunt ook de zoekfunktie gebruiken.
Lijkt me handig om eerst zekerheid te hebben of het een sarcoid is of niet. Hij is nu nog vrij klein maar tzt moet er echt wat aan gedaan worden.
Misschien overdrijf ik en is het gewoon een schaaf, dan kun je een week wachten en moet die plek een stuk beter zijn. Zo niet...
Laatst bijgewerkt door mrie op 01-03-16 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt