Ervaringen met Oceanmix (zeewier) voeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YOURLOVER

Ervaringen met Oceanmix (zeewier) voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:21

Ik heb gister de Rundveebeurs in Venray bezocht en ik zag daar een stand waar ze zeewier in poedervorm verkopen, Oceanmix Horses. Ik heb gepraat met de verkoper en hij voerde het aan zijn paarden. Zijn dochter rijdt eventing en ze voerden dit aan het paard. Er werden betere resultaten gehaald en je zag ook aan het paard dat het zich beter voelde, zowel aan de vacht als aan de mest.

Een beschrijving van het product:

"Oceanmix Horses is een uitgekiend product van 7-8 soorten bruine, groene en rode zeewiersoorten oftewel (macro)algen, die speciaal geselecteerd zijn vanwege hun bio-actieve componenten. De werking van deze stoffen resulteert in een verbeterde maag/darmgezondheid en een betere mestconsistentie, een betere algehele gezondheid en een verhoogde vitaliteit.

Het voeren van OceanFeed (OceanMix) zeewiermix aan paarden en pony’s:
Stimuleert de schildklier (jodium)
Kalmeert nerveuze dieren
Werkt anti-bacterieel
Verbetert de vruchtbaarheid
Verwijdert zware metalen en gifstoffen uit het lichaam (mycotoxine binding)
Bestrijdt bepaalde maagdarmwormen (nematoden)
Verbetert huid en vacht
Voorkomt maagzweren
Werkt ontstekingsremmend"

Ik ben benieuwd naar ervaringen en positieve/negatieve verhalen over dit product.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:06

VSW -> VS

8nnemiek

Re: Ervaringen met Oceanmix (zeewier) voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:12

Het schijnt inderdaad wel gezond te zijn, maar ik zou wel oppassen dat je niet te veel voert. Voor menselijke consumptie staat op elke zak vermeld dat je er niet meer dan zoveel gram per dag van mag eten vanwege de zeer hoge concentratie jodium, dus ik neem aan dat dat voor paarden ook geldt.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 14:10

8nnemiek schreef:
Het schijnt inderdaad wel gezond te zijn, maar ik zou wel oppassen dat je niet te veel voert. Voor menselijke consumptie staat op elke zak vermeld dat je er niet meer dan zoveel gram per dag van mag eten vanwege de zeer hoge concentratie jodium, dus ik neem aan dat dat voor paarden ook geldt.

Klopt wat je zegt. Ik vroeg inderdaad aan de beste man of het niet schaadt als je teveel ervan voert. Hij sprak over het voorbeeld wat je noemt.

Ik ben gewoon benieuwd naar bokkers die het product gebruiken. Een verkoper kan namelijk een heel ********verhaal opstellen, ik vertrouw dat soort verhalen nooit.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:12

Ik gebruik in de wintermaanden zeewier. Niet dit product, maar 1 van de paardendrogist. Ik voer het voornamelijk voor de weerstand.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:15

De mijne krijgt het hele jaar zeewier vanwege haar eczeem. Ik ben wel benieuwd naar dit product.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 14:16

Utixo schreef:
Ik gebruik in de wintermaanden zeewier. Niet dit product, maar 1 van de paardendrogist. Ik voer het voornamelijk voor de weerstand.

Zie je resultaat?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:38

Even afkloppen, maar daar waar er op het moment een paar staan te snotteren, staat die van mij te glimmen in haar velletje.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:43

Hier hetzelfde als Utixo. Ik voer mijn paard ook zeewier van de Paardendrogist en waar andere paarden nog hun doffe wintervacht hebben, glimt de mijne als een spiegel! Krijg nog regelmatig complimenten over zijn vacht.
Daarbij vind ik hem over het algemeen ook een stuk fitter ogen, sinds hij zeewier krijgt.

Edit: Maar ben ook erg benieuwd naar de Oceanmix! Ik voer op dit moment slechts 1 soort zeewier, maar ik denk dat een mix misschien nog wel beter zou kunnen werken.