Ik zal maar ineens beginnen:
Ik heb mijn paard nu bijna 5 jaar en het is altijd al lastig geweest om een goed passend zadel te hebben, vorig jaar was het zo erg dat er onder het zadel verdikkingen kwamen op de huid, na weer een hele zoektocht heb ik vanaf september een goed passend zadel, de Wintec pro endurance 16.5.
Echter had mijn paard nog steeds die verdikkingen maar reageerde hier niet op.
Ik heb aan oa de osteopaat en zadelpassers gevraagd of dit kwaad kon, maar volgens hun, als er geen reactie op gegeven werd, niet.
Ik ben dus blijven verder rijden met in mijn hoofd wel een goed zadel, echter was ik mijn paard een aantal weken terug aan het borstelen, dat er opeens een 'korst' van een zo'n plekken afkwam, eronder zag de huid heel rood en onrustig.
De DA gaf advies van een weekje niet te rijden tot het genezen was, wel elke dag met sobetadine en zalf smeren.
Ik heb 3 weken gewacht voor de zekerheid, de plaatsen voelden minder dik aan, en zag er mooi genezen uit.
Ik reed gisteren voor de 2e keer sinds de genezing. echter zag ik bij thuiskomst dat er een nieuw plekje was ontstaan, niet zo rood en ontstoken als het vorige maar wel erg dik en de haren kwamen los.
De zadelpasser gaat deze zondag nog eens kijken naar het zadel maar hij vermoed dat het oud letsel van mijn vorige zadels terug is gaan lastig doen door mijn onderleggers, hij raad Calrei onderleggers aan.
Ikzelf twijfel of het letsel niet al te erg is dat het dieper is gaan dringen en dus ook lastiger/of niet op te lossen met enkel rust?
Ik vraag me af of jullie hiermee ervaring hebben?
Alvast bedankt
Een foto van de 1e plek