Mijn D pony staat sinds 3 weken op een nieuwe stal. Voorheen stond hij altijd 24/7 buiten en nu staat hij snachts binnen en overdag buiten. Hij verhaart op het moment ook flink. Maar sinds vorige week vrijdag kreeg hij tijdens het rijden last van hoestbuien. het was een droge hoest. Eerst was het voornamelijk tijdens het rijden, maar nu hoest hij ook veel als hij op stal of buiten staat. Ook komen er soms klodders snot uit zijn neus. Er zijn ook een paar andere paarden op stal die verkouden zijn. Alleen die hebben niet van die hoestbuien als die van mij. Hij heeft geen koorts en is verder gewoon fris, en ik heb ook niet het idee dat er direct een dierenarts bij hoeft. Hij is vorige week donderdag, de dag voor hij begon met hoesten wel geënt. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Is het handig als ik hem een extra deken op doe.? Of moet ik het gewoon nog even aan kijken?
Evelijn
Geplaatst: 19-02-16 11:52
Ik zou toch willen weten hoe het is met zijn longen en de DA even laten luisteren. Zeker omdat het verergert ipv verbeterd. Extra deken is meestal niet verstandig. Rustig aan doen met rijden wel (misschien zelfs wel even alleen maar stappen)
Ook ik zou toch even naar zn longen laten luisteren. Liever te vroeg als te laat toch
Kirrr
Geplaatst: 19-02-16 11:56
Als hij al een hele week hoest en er is snot dan vind ik het toch wel tijd worden voor DA. Zeker als hij ook hoest in rust.
Kan verkoudheid zijn of misschien wat gevoelig aan stof omdat ie nu binnen staat. Hooi nat maken kan je altijd al eens testen en temperatuur in het oog houden is ook goed.
Zou idd ook even laten checken. Hier zelf een paard met luchtwegproblemen. Ondanks dat er verkoudheidsvirus op stal waart was dat het niet bij mijn paard en bleek bronchitis. Ben er nog steeds mee bezig en binnenkort terug naar de kliniek. Kun je maar beter op tijd bij zijn voor het chronisch wordt!
Okee bedankt! Ik denk dat ik het het weekend nog niet beter is bel ik maandagochtend direct de dierenarts. @japielover hij staat op stro.
Eight
Geplaatst: 19-02-16 12:06
Omdat je paard niet gewend is binnen te staan zou het misschien een gevoelige reactie op stof kunnen zijn? In stro en hooi zit veel stof en in een stal waait het natuurlijk niet
Ik zou zeker de dierenarts bellen en in de tussentijd stro de box uit en nat hooi geven. Of nog beter paard 24x7 naar buiten.
Mijn paard heeft ook nooit koorts, maar als ze begint te hoesten, dan is het echt van belang dat de dierenarts snel komt, want dan is ze nog niet zo heel benauwd als wanneer ik het langer aan kijk.
smileydees
Geplaatst: 19-02-16 12:10
ik zou de DA in ieder geval al even bellen voor overleg. Lang wachten kan ook betekenen dat het iets langdurigs kan worden.