Het grote raadsel van Original.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Het grote raadsel van Original.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 21:51

Hallo,

Ik weet even niet zo goed waar ik mijn verhaal moet beginnen.
Vorig jaar ben ik begonnen met het rijden van een prachtige e-pony, omdat de oude bijrijder was gestopt. Natuurlijk greep ik deze kans direct aan.
Vanaf het begin was het al duidelijk dat het een pony was met zijn eigen gebruiksaanwijzing, was altijd al ongelofelijk snel in een parcours en weigerde hindernis na hindernis. Hier ben ik direct mee aan de gang gegaan en het ging wel steeds een beetje beter, tot dat wij een terugval hadden.
Bij deze terugval heb ik direct ingegrepen en is ze naar masseur geweest en zijn we direct naar de zadelmaker geweest voor een goed passend zadel.
Toen dacht ik dat ik het had, vanaf die tijd veel lessen genomen en we gingen ook werkelijk met sprongen voor uit. We pakten zelfs een aantal winstpunten mee op concours, we dachten het echt te hebben tot dat ze een paar week geleden weer begon: gewoon weer stoppen voor de meeste hindernissen die ze tegen komt.

Na alle lessen, masseur en het nieuwe zadel ga je toch weer zitten te denken, en mijn gedachte ging direct naar dat het misschien wel iets medisch is. De eigenaar had een kennis die contact kan leggen met dieren, had hier nog nooit van gehoord, maar in zo'n situatie probeer je het gewoon. Ze heeft op een of andere wijze contact kunnen leggen met Original en heeft iets doorgekregen dat ze last zou hebben van haar koot rechtsvoor tijdens de landing. Ook vertelde ze ons dat we onze filmpjes maar eens moesten kijken, dit hebben wij gedaan en we konden concluderen dat ze zo gauw ze rechtsom gallopeert in de rechter galop, springt ze direct over naar de andere galop. Ook land ze nooit op rechts, en ik wist wel dat wij hier last van hadden in een parcours maar zo'n link heb ik nooit kunnen leggen.
Sinds ik hier van had gehoord heb ik haar maar even stil gezet. Vandaag haar even gelongeerd, maar het is totaal niet dat ze niet goed loopt. Binnenkort komt er ook een DA naar kijken, maar wilde ook nog even bokt vragen. Want zit momenteel even met mijn handen in mijn haar.

Heeft iemand van jullie een idee van wat het zou kunnen zijn, of misschien wat tips om te doen? Ik zou alles erg waarderen.

Groetjes!

Anoniem

Re: Het grote raadsel van Original.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:58

Ik zou na aanleiding van die koot, een keer een kreupelheidsonderzoek doen. Kan best zijn dat het paard artrose heeft, en dan is springen gewoon pijnlijk. Ik zou dus voorlopig ook evne niet meer springen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:05

Joolien schreef:
Ik zou na aanleiding van die koot, een keer een kreupelheidsonderzoek doen. Kan best zijn dat het paard artrose heeft, en dan is springen gewoon pijnlijk. Ik zou dus voorlopig ook evne niet meer springen.

Staat genoteerd. Zou direct met eigenaar overleggen, springen ga ik voorlopig sowieso even niet nee..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:08

Niet even stil zetten maar zsm een onderzoek met eventueel foto's /echo's maken, klinkt als een weke delen iets wat verbeterd en verslechterd. Anders zou je de pony helemaal niet over hindernissen krijgen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:09

bigone schreef:
Niet even stil zetten maar zsm een onderzoek met eventueel foto's /echo's maken, klinkt als een weke delen iets wat verbeterd en verslechterd. Anders zou je de pony helemaal niet over hindernissen krijgen.

Was ook mijn gedachte. Zodra ik daar weer ben zeg ik het direct tegen de eigenaar.

Anoniem

Re: Het grote raadsel van Original.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:10

Hmm, heb je al gekeken naar hoefkatrol ontsteking? Zit ook in het gebied van de koot :)