Doordat mijn merrie ziek is geworden een paar weken geleden ben ik gaan wisselen van voer, noodgedwongen. Ik wilde haar vit. E bijvoeren, maar die vond ze zo vies dat ze daardoor haar marstall muesli naturell in combinatie met lucerne van hartog niet meer at.
Uiteindelijk at ze niks meer behalve Zupa (grasbrok geweekt met een beetje slobber). Dit krijgt ze nu een dikke 2/3 weken. Ondertussen is ze aan het opknappen en alweer aan het werk. Daarnaast krijgt ze 100 gr vitamine brok van Pavo vital complete.
Nu wil ik haar weer graag op muesli zetten, en had de Cavalor Pianissimo in gedachten (ze eet de marstall ECHT niet meer, en daarbij zat daar te weinig in voor haar qua voedingswaarde). Maar kan ik haar gewoon van de een op de andere dag omswitchen of moet ik dit op een bepaalde manier doen? Het is veel 'gewissel' de laatste anderhalve maand, maar hoop dat dit de laatste keer is. Ze mag nu weer aan het werk, dus wil haar weer wat voedingsrijker voer geven.
Ze krijgt hiernaast ook nog onbeperkt hooi. Ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat onbeperkt hooi genoeg is, echter heeft mijn Dierenarts mij aanbevolen om haar op iets voedingsrijker krachtvoer te zetten ter ondersteuning en dit hanteer ik dan.
Iemand enig idee hoe ik dit GOED aanpak? Heb geen zin in een hoefbevangen of koliekerig paard.. we hebben nu wel genoeg ellende gehad voor dit jaar

Bedankt !:)