hoi , ik had een vraag een paard bij mij op de manege reageert heel raar op het hoofdstel , En dan bedoel ik als het paard zijn hoofdstel nog maar net om heeft is er nog niet veel aan de hand , maar zoals afgelopen zaterdag toen ik er op moest rijden begon het paard al met zijn hoofd te schudden eenmaal in de bak was het helemaal feest hij begon half te springen en bleef met zijn hoofd schudden. Ik kreeg hem rustig en gelijk kwam er een lusteloze blik in zijn ogen hij duwde zijn hoofd tegen mij aan en ik hield mijn armen eronder en hij legde zijn hoofd gewoon in mijn armen hij keek zo lusteloos. Hij duwde zijn neus tegen mijn buik en zijn hoofd werd steeds zwaarder , de lesgeefster vroeg of dat ik op wilde stappen. Toen ik zijn hoofd los liet keek hij zo zielig hij zag er gewoon en niet fit uit hij stond ook ongemakkelijk ik zei dat ik niet zomaar opstap als hij er zo bij staat toen moet ik even met hem gaan lopen en weer begon hij te schudden en te springen , toen kwam hij weer met zijn hoofd tegen mij aan staan . Onder tussen was de manege eigenaar er bij gekomen die was aan het overleggen met de lesgeefster , ze wilde dat ik gewoon opstapte en het gewoon zou proberen , maar ik wilde niet hij zag er gewoon ziek uit toen ik naar zijn neus keek was zijn neus helemaal opgezwollen en ondertussen begon hij wat zwaarder te ademen , toen zei de manege eigenaar zet maar op stal want dit kan zo niet . dit heeft hij de laatste tijd alleen maar de ene keer kun je wel gewoon rijden en andere keer totaal niet, sommige denken dat het een allergie is voor het leer of voor de stoffen waar het leer mee bewerkt word .
Maar als hij t zo heftig doet, kan hij zich dan niet flinl gestoten hebben?
jeromyxx
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-16 15:32
Daar heb ik overheen gelezen, sorry..
Maar als hij t zo heftig doet, kan hij zich dan niet flinl gestoten hebben?[/quote]
maakt niet uit , waar ik bij ben geweest niet, de meeste mensen van de manege denken dat het iets met het hoofdstel is omdat het alleen bij het hoofdstel gebeurd het is een schat van een paard , maar niemand weet wat precies ...
Misschien heel dom antwoord hoor, heeft het hoofdstel toevallig lage neusriem? Misschien dat hij flink zijn hoofd/neus gestoten heeft en daarmee neusbotje gebroken. Dat het elke keer zwellen gaat zodra er druk op komt (door de neusriem) omdat het bot dan weer beweegt?
Weet niet of dat überhaupt kan hoor, zou dan verwachten dat hij van de pijn al helemaal door het lint gaat, maar het is maar zo een gedachte..
Ik had laatst hetzelfde met mijn (normall altijd kalme)paard. Ze bleek scherpe randen aan haar kiezen te hebben, dierenarts heeft haar gebit gedaan en niets meer aan de hand.