Mijn paard heeft al heel wat jaren een gek uitsteekseltje bij het oog. De ene keer zie je het niet en de andere keer is het er weer wel. Mijn DA heeft er ook al naar gekeken en zei dat het zijn 3e ooglid was en zolang het niet groter werd ik mij geen zorgen hoefde te maken. Maar toch vind ik het gek. Ik had het nog nooit gezien bij paarden. Kennen/herkennen jullie dit?
Is lastig te zeggen aan de hand van een foto, maar op die plaats zou ik het 3e ooglid niet verwachten. Misschien kan je een andere DA laten langskomen voor een second opinion?
geerke
Geplaatst: 11-02-16 13:18
Derde ooglid hoor je niet te zien alleen in geval van tetanus.Ik zou het eens vragen aan een da die er verstand van heeft.Het zou ook een tumor kunnen zijn
soesie
Geplaatst: 11-02-16 13:33
Kijk eens op plaveiselcelcarcinoom.... Hoeft het niet te zijn hoor, ik hoop voor je van niet.
JECKYLL
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-16 21:35
Mijn gevoel zegt ook dat het iets is wat niet goed is. Ga er toch een andere DA bij halen.. lijkt me zeker niet onverstandig nu ik jullie reacties zo lees.
Het zit er al een aantal jaar toch? Dan lijkt me een kwaadaardige tumor eigenlijk onwaarschijnlijk, maar een andere DA ernaar laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad.
Dit inderdaag het derde ooglid. Het gebeurt wel eens dat hier een kersenoog op ontstaat. Dat wil zeggen een tumor, die tumoren zien er uit als knalroze/rood glad weefsel. Als je er op tijd bij bent is het meestal makkelijk te verwijderen door de veearts. Niks aan doen, gewoon in de gaten houden.
s6801881
Geplaatst: 11-02-16 21:46
Als hij er al jaren zit en er geen verandering optreed en je DA al heeft gekeken en er niets mee wou, lijkt het me vooral een schoonheidsfoutje maar voor de geruststelling kan je je DA laten kijken, bijvoorbeeld als die er toch is voor de vaccinatie.