Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Maar ja wat is preventief?
Mijn paard wordt elke 6 maand door de tandarts gecontroleerd omdat ik weet dat zijn gebit zijn zwakke plek is, ivm diastasen. Ook als hij geen acute klachten heeft komt de ta, das denk ik preventief, maar het is zijn zwakke plek, dus ook niet preventief?
Ibbel schreef:Een osteopaat kan niet preventief behandelen. Je kunt 'm hooguit laten komen om te laten controleren of er iets aan de hand is. Mocht dat zo zijn, dan kan er behandeld worden. Maar dat is geen preventie.
Preventie is 'iets' doen waardoor klachten voorkomen worden. Je kan een rug niet losser maken dan-ie hoort te zijn, om te voorkomen dat-ie vast gaat zitten.
Ibbel schreef:Een osteopaat kan niet preventief behandelen. Je kunt 'm hooguit laten komen om te laten controleren of er iets aan de hand is. Mocht dat zo zijn, dan kan er behandeld worden. Maar dat is geen preventie.
Preventie is 'iets' doen waardoor klachten voorkomen worden. Je kan een rug niet losser maken dan-ie hoort te zijn, om te voorkomen dat-ie vast gaat zitten.
Ibbel schreef:Batlow schreef:Je snapt hopelijk wat ik bedoel.
Ik heb meer de indruk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel![]()
Je kunt niet preventief osteopathisch of tandheelkundig behandelen. Je kunt niet iets rechter zetten dan het is, en je kunt niet een kies recht vijlen die geen haken heeft.