Dank je voor de reacties. De singel heb ik niet strakker dan anders, laatste dagen zelfs iets losser en rustig gereden, met name meer stap en kleine stukjes draven. Volgens de veearts lag het dus niet aan de singel te strak of dat soort dingen. Heb vandaag de veearts erbij gehad, want ze gaf vanmorgen nog steeds pijn aan bij het zachtjes druk leggen met de vlakke hand. Ook hing er een vochtbult aan de binnenkant tegen haar linker voorbeen aan. Ze had iets verhoging 38 graden en het was onder haar buik vrijwel overal pijnlijk. Er zit nu een hele vochtplaat vanaf haar borst naar achter. Ook zitten er nu droge korstjes op, niet zichbaar, wel voelbaar. Je ziet nu ook aan haar vacht dat de haren wat bij elkaar kleven zeg maar ivm met die korstjes natuurlijk. Ze heeft een koortsremmer gehad, krijgt voor 4 dagen ab en een speciale desinfectieshampoo waar ik haar 1x per dag de hele buik moet wassen, drogen met een fohn (dat wordt feest denk ik) en wanneer het droog is moet er een spray overheen, ook tegen de infectie. Ze gaan van een bacteriele huidinfectie uit, dus niet in vochtige modderige plekken als land en bak etc laten lopen. Wel flink in beweging houden qua stappen aan de hand, dan vloeit het vocht sneller af. Al haar dekens heb ik weg gebracht om te laten reinigen, de rest was ik zelf allemaal op 90 graden uit. Ik had gister al een vreemd gevoel hierover van hé, hier klopt iets niet... Weer een bevestiging dat je op je eigen gevoel dus 100% kan vertrouwen.
De eerst komende weken ga ik dus niet rijden, wat me echt geen bal uitmaakt, zij is belangrijker dan mijn eigen pleziertjes.
Iemand een goeie tip voor borstels reinigen??