Hard bultje onder wondje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana76

Hard bultje onder wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 07:37

Ongeveer 4 weken geleden haalde ik mijn merrie uit de wei met een klein wondje op haar pijpbeen (rechts achter). Op zich verder niet bijzonder, gebeurt wel vaker dat ze wondjes hebben. Beetje acederm op gedaan en verder geen last. Niet kreupel, dik of warm o.i.d. Nu inmiddels 4 weken later zit er nog steeds een harde bult. Deze is wel beweeglijk. Het voelt echt alsof er een onderhuidse "korst" zit. Zou dit gewoon littekenweefsel zijn? Ze heeft er totaal geen last van, mag er in knijpen en op en neer bewegen. Geeft ze niets om. Ook nog steeds niet dik, warm en ze heeft er geen seconde minder om gelopen. Hoe zou je dit het beste weg kunnenkringen? Masseren met het een of ander? Tips zijn welkom! Alvast bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:42

Zit het aan de binnenkant pijpbeen?
Dan zou het een schieffel kunnen zijn.
Info staat wel op google :j

Adriana76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 07:43

Net een beetje uit het midden, maar bijna voorop. Voor mijn gevoel zit het aan de huid vast want ik kan het ietsje naar opzij bewegen. Een Schieffel gaat toch uit van het bot? Daar dacht ik in eerste instantie aan, maar die zijn niet beweeglijk volgens mij.....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:19

Klopt is ook zo, een schieffel is een botwoekering en die zit vast.
Misschien dat er nog een onderhuidse ontsteking zit die ingekapseld is, dat kan vrij lang duren voor het weg trekt :j

Maar als je zekerheid wil...dan moet je toch echt de veearts even laten kijken

Adriana76

Re: Hard bultje onder wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 10:27

Klopt. Vermoed namelijk niet dat het iets ernstigs is. Er is 100% zeker geen infectie. Misschieb littekenweefsel. Iemand tips hoe je dat kunt laten afnemen?