Pavo natures best vernieuwd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Pavo natures best vernieuwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:47

Ik las op Facebook dat de natures best van pavo vernieuwd is, nu met minder graan En nog minder zetmeel, zou dit nu echt zoveel uitmaken?

Timothee toegevoegd en een veranderde vitaminisering.

Wat zijn hier de voordelen van?

Ik voer het overigens niet zelf dit is pure interesse :-)
Ook ben ik niet opzoek naar of dit wel of niet goed voer is maar puur wat is de verbetering naar deze verandering.

Woody2015

Re: Pavo natures best vernieuwd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 20:15

Helemaal niemand die het gelezen heeft of iets over de verandering kan vertellen?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:17

Ik kan je niet helpen. Krachtvoer komt er bij mij niet in.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:17

Ik heb het gelezen. Ik voer het.
Maar ze hebben het haver verminderd stond er, terwijl er toch echt op mijn zak staat "havervrij" :=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:19

Waarschijnlijk is de aanpassing om et voer meer aantrekkelijk te maken voor mensen die paarden "natuurlijker" willen voeren. Graan vervangen door gras.
Jammer alleen dat de paarden voor de rest niet natuurlijk gehouden worden..

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:22

Ik voer zelf wel Nature's best. Mijn paard doet het er erg goed op, maar ik ben wel al een tijd opzoek naar een goede graanvrije brok. Puur omdat ik vind dat een paard al dat graan niet nodig heeft, ik voer mijn honden ook al een behoorlijke tijd graanvrij en ze doen het er beide super op. Ik heb zelf alleen maar nare ervaringen met graan, mijn hond heeft zo bijvoorbeeld een granenallergie ontwikkeld. Voor de rest hebben ze graan ook helemaal niet nodig en doet hun lichaam er niks mee. Zetmeel lijkt mij alleen maar een dikmaker, dus hoeft er voor mij ook niet in. Timothee heb ik nog nooit van gehoord, zal het eens uitpluizen op internet. Maar het verminderen van graan en zetmeel is in mijn ogen alleen maar positief.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:24

Billy schreef:
Waarschijnlijk is de aanpassing om et voer meer aantrekkelijk te maken voor mensen die paarden "natuurlijker" willen voeren. Graan vervangen door gras.
Jammer alleen dat de paarden voor de rest niet natuurlijk gehouden worden..

Het is meewaaien op de trend van natuurlijker voeren. Plak op de zak een mooie foto of tekening van een paard in de wei en de eigenaar vult elke dag het bakkie in de box en denkt natuurlijk bezig te zijn.....

Beter is het als ze het gras zelf vers plukken buiten :+

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 04:19

Arabesk schreef:
Het is meewaaien op de trend van natuurlijker voeren. ...

Precies dat. En daarmee bewijst pavo zelf dat zij geen onderzoeken doen maar alleen meewaaien op trends....ja, en af en toe het grote publiek als testgebied te gebruiken voor een 'nieuw' product maar dat mag men geen onderzoek noemen. Nee, voor mij geen pavo, ik laat mijn paarden geen proefkonijn zijn...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:08

Pffff Jezus kun je hier op bokt nou helemaal geen topic meer openen zonder deze ongevraagde kommentaren te krijgen die totaal niet ontopic zijn :-(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:40

Ik denk dat pavo goed aan de weg aan t timmeren is .
De laatste jaren een aantal mooie producten op de markt gezet . Die ze tussen tijds aanpassen aan de wensen van klanten .
Ik denk dat het goed is de natures best aan te passen . Want vondt hem aanvankelijk helemaal niet zo nature best .
Te veel zetmeel en suiker . En de granen verminderen verminderd zetmeel en dus ook suiker .
Ook de nieuwe top sport is een goed produkt aangezien daar verhoudingsgewijs een laag aandeel zetmeel en suiker inzit toz andere sport muesli's
Enige wat me stoort is die summer fit koek.
Maar speedi beet een goed ( afgekeken ) produkt en Care 4 life ook .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:56

Loes'sCorner schreef:
Pffff Jezus kun je hier op bokt nou helemaal geen topic meer openen zonder deze ongevraagde kommentaren te krijgen die totaal niet ontopic zijn :-(

Nee jammerdebammer, het schijnt zo te zijn dat de 'naturals' overal hun ongevraagde mening moeten neerkwakken :D

Ik heb wel eens een oude zak natures best gevoerd, maar mijn pony kreeg er jeuk van. Durf het nu ook niet meer aan eigenlijk, al denk ik dat het wel een goede verbetering is. Volgens mij kun je bij pavo proefzakjes aanvragen, dan kun je het testen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:57

Loes'sCorner schreef:

Nope XD. Als je paarden niet 24/7 buitenstaan in een weide met andere paarden zonder ijzers, dekens en voer ben je tegenwoordig haast een mishandelaar volgens de naturals ;).

Zelf niet van de verandering gehoord. Ik ben sowieso niet gek van Pavo. Mijn paard heeft een erg gevoelige maag en kan er echt niet tegen.
Zij krijgt Aveve Sportmix Zero, graanloos voer, max 1 schep per dag en in de winter een halve emmer slobber (en een deken, anders is het een skelet)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:25

Heb ook een tijdje natures best gegeven. Paarden deden het er niet slecht op. Enkel twee van de vier paarden begonnen meer te schuren. maar op de aveve sportmix zero doen ze het veel beter. Geen enkel meer die schuurt. Heel veel kregen ze er niet van max een schep per dag en voor de rest pulp en,luzerne en veel hooi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 05:49

Ik voer Nature Best aan Janouk omdat de samenstelling bij haar past nu. Ik had gezien dat de samenstelling is aangepast en nog lager in suiker / zetmeel. Janouk staat nu niet meer volop in training. Voor basistraining voldoet dit voer voor haar. En ze eet het graag.
Van care4life werd ze nerveus en schrikkerig. Heel apart. Maar op natures best doet ze het goed

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 07:49

Wauw bedankt voor de ontopic reacties !

K overweeg het ook naast de c4l te voeren, pavo is goed verkrijgbaar hier en vind ook dat ze goed met het voer bezig zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 07:53

Heeft iemand een lijst van de ingredienten of een linkje waar ik het kan vinden?
De oude nature's best schuurt de mijne op. Dus ben wel erg benieuwd naar de verschillen.
Ik voer nu naar alle tevredenheid Agrobs, maar is wat lastig te verkrijgen. Dus als er een makkelijk te verkrijgen alternatief is, is dat wellicht voor de toekomst interessant :j

C4L geeft Jim dezelfde reactie als Janouk. Schrikkerig en rillerig.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:42

Misschien kan je proberen een mailtje te sturen naar pavo? Ik heb gehoord dat ze daar wel op reageren :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:56

Van de Pavo site (keek niet goed :+ ). Dit is de nieuwe samenstelling.
Best nog een hoog zetmeel gehalte.

Citaat:
Pavo Nature's Best heeft een volledig nieuw recept naar de allerlaatste inzichten voor een gezond paard!

In het nieuwe recept is het aandeel granen verlaagd en Timothee is als nieuwe grondstof ingezet. Het is een vezelrijke grasplant met een heerlijke kruidenachtige geur. In vergelijking met grassoorten als Engels Raaigras heeft Timothee een laag suikergehalte. Met name de fructanen zijn relatief laag.

Door deze aanpassingen in het recept heeft Nature's Best meer stuctuur gekregen, goed voor een gezonde darmwerking. En het aandeel zetmeel is verlaagd van 24% naar 16%. Het suikergehalte blijft 2%.

De derde aanpassing is dat de vitaminering is aangepast naar de laatste inzichten en gebaseerd op de gemiddelde waarden in het hedendaagse ruwvoer.

Pavo Nature's Best is een heerlijke, gezonde, structuurrijke muesli, speciaal ontwikkeld voor recreatie- en sportpaarden die lichte arbeid verrichten. Het bevat Spelt, Luzerne, Timothee, sojavlokken en geëxtrudeerd lijnzaad voor meer glans.

Citaat:
Samenstelling

Luzerne 25 %
Spelt 15 %
Timothee 15 %
Tarwegries
Sojaschillen
Tarwe
Appel pulp
Rietmelasse
Sojaolie
Getoaste sojabonen vlokken
Gepofte Mais
Wortelvlokken
Lijnzaad
Maïskiemolie
Zonnebloemzaadschroot
Cichoreipulp
Vitaminen - mineralen

Verpakking

Zakgoed 15 kg
Zakgoed 3 kg
Big Box 450 kg

Bewaaradvies

Gewaarborgde gehaltes

Energie (MegaJoule) 11,5 MJ/kg
Energie (EWpa) 0,8 Unit/ kg
Verteerb. ruw eiwit 9 %
Ruw eiwit 12 %
Ruw vet 5,2 %
Ruwe celstof 19 %
Ruw as 9,5 %
Suiker 2,4 %
Zetmeel 16 %

Mineralen en sporenelementen (per kg)

Calcium 1,1 %
Fosfor 0,4 %
Natrium 0,5 %
Kalium 1,4 %
Magnesium 0,5 %
Koper 20 mg
IJzer 110 mg
Zink 100 mg
Mangaan 80 mg
Selenium 0,4 mg
Jodium 0,5 mg

Houdbaarheid

Zakgoed 6 mth
Big Box 3 mth

Vitamine gehaltes (per kg)

Vitamine A 12.500 IE
Vitamine D3 2.100 IE
Vitamine E 165 mg
Vitamine B1 15 mg
Vitamine B2 15 mg
Vitamine B6 10 mg
Vitamine B12 150 mcg
Choline 275 mg
D-Biotine 250 mcg
Foliumzuur 7 mg

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:39

madamX schreef:
Arabesk schreef:
Het is meewaaien op de trend van natuurlijker voeren. ...

Precies dat. En daarmee bewijst pavo zelf dat zij geen onderzoeken doen maar alleen meewaaien op trends....ja, en af en toe het grote publiek als testgebied te gebruiken voor een 'nieuw' product maar dat mag men geen onderzoek noemen. Nee, voor mij geen pavo, ik laat mijn paarden geen proefkonijn zijn...

Wat een onzin.
PAVO moet gewoon verkopen dus spelen ze in op de markt...

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:46

Ik voer nu half jaar pavo natures best bij ik meng het door de luzerne. Mijn paard doet het er prima op en ja inderdaad er is wat veranderd. Heb nog niet een nieuwe zak gekozen maar vaak zit er niet zoveel verschil in dat je er echt daadwerkelijk wat van zult merken.
Subli daarin tegen heeft een nieuwe verpakking gekregen maar wat ik hoor van klanten is ook dat het niet meer zo is als het was... Ik hoop dus dat Pavo wel goed blijft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:53

Loes'sCorner schreef:

Nou inderdaad! Wat een negatief gezeur krijg je gelijk over je heen van de ,,zogenaamde,, Naturals op bokt!
Het is toch alleen maar positief een voer merk hun voer aan past!!
Het is ook nooit goed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:03

Voer hier mijn ene paardje ook natures best. Toevallig pas een nieuwe zal gekocht, zal eens kijken of dit er al een is met het aangepaste voer en of ik verschil merk.
Was tijdelijk overgestapt naar sportsfit vanwege snelle verzurende spieren, maar hier werd meneer heel heet en schrikkerig van, dus nu terug naar oude voer en op zoek naar een fijn supplement voor se spieren. Hij staat nu laag in arbeid wegens gezondheidsproblemen, dus heb nog even tijd dat uit te zoeken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 12:44

Ja subli heb ik geprobeerd de zonder en pomybrok, maar hij werd er helemaal gek op en schuurde nog meer.

Heb nu cavalier fiberforce en c4l wat ik voer, fiberforce is fijn alleen moet ik altijd laten bestellen en dat vind ik wat minder, vind het prettig als ik gewoon de BB binnen loop en voer kan pakken, en c4l en natures best ligt er altijd.

Mijn vorige haf deed het eigenlijk ook altijd prima op de natures best.

Weet je, iedereen zijn mening maar wat me ontzettend stoort is die mensen die hun mening opdringen en dus gaan reageren op dingen die niet onderhevig zijn aan hun mening, specifiek nog aangegeven geen welles/nietes topic te willen of whatever maar mijn inziens mogen de mods hier ook wat strenger en adequater op gaan reageren.
Ik sla dingen ook over die niet mijn gedachte of interesse delen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:26

De cavalor fibreforce vond ik ook heel goed eten. Alleen zaten er te weinig eiwitten,in voor oudje. En voor vier paarden kwam dat redelijk duur uit. Ik vind dat je moet geven aan je paard waar hij het beste op doet ongeacht het merk voer. Elk paard is anders. Twee paarden bij ons hadden geen probleem met pavo. Twee andere schuurde meer. Dus was het geen,optie om pavo natured best te blijven,geven aan die paarden. Maar pavo is goed voer. En het is positief dat ZE hun voer aanpassen. Verbeteren kan alleen maar goed zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:04

Mijn paard heeft lang gewerkt met de fiberforce van cavalor samen met de tradional mix. Toen echter cavalor even op was bij mijn verkoper, overgestapt op balance mix van Aveve :) hij doet er even goed op, dus kan ik wat afwisselen. Heb zelf ook een tijdje pavo aan men paard gegeven, maar ik vond dat hij daar nogal nerveus van werd