* Flinke bulten in de zomer (geen jeuk)(alleen op onbedekt oppervlak).
* Erge jeuk in de winter op de lendenen, flanken en ruggengraat.
* Geen zichtbare huidbeschadiging (op een krab wondje na).
Omstandigheden:
* Krijgt kuil en spelt muesli.
* Staat op vlas (dagelijks schoon gemaakt).
* Komt minimaal 6 uur buiten
* Staat met twee shetlanders (valt anderen aan).
* Draagt een 200 gram deken.
Misschien kennen sommige hem wel van bokt. Het betreft hier een 9 jarige (net beleerde en geruinde) Oldenburger die ik in Augustus heb gekocht
.Een paar dagen na zijn aankomst kreeg hij bobbels over zijn hele lichaam, ik heb toen ik er om 23.00 achterkwam toen ik hem op stal ging zetten (het was een heerlijke zomerdag vandaar dat hij zo laat naar binnen ging) de veearts gebeld en die kon er niks mee. Ze dacht dat hij misschien niet gewend was aan gras omdat hij voorheen 24/7 op stal/ paddock stond, maar toen ik hem een regendeken op deed de volgende dag trokken de bulten onder de deken weg. Zijn hoofd/ hals/ benen en buik bleven helaas gezwollen. De rest had niks!
Nu twee seizoenen later begint hij ontzettende jeuk te krijgen op lendenen/ ruggengraat en flanken en ik begin me af te vragen of hij misschien een huidaandoening (zeldzaam waarschijnlijk) heeft. Zodra de deken afgaat is het krabben geslagen. Soms moet hij zelfs onder het rijden ECHT EVEN KRABBEN.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of enig idee wat het zo kunnen zijn?
De foto's doen de bulten geen eer aan, ze waren bizar groot. Sommige groter dan mijn hand. En ik heb maat L handschoenen
.