Maar even een soort van probleempje...ik heb een paardje gekocht ongeveer een maand geleden en sinds kort woont hij nu op een andere stal.. Eergisteren is hij voor het eerst weer op de weide geweest.
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat hij een kale plek heeft op zijn linkerschouder.. er zit geen poespas aan dus gewoon een plek zonder haren. Ik denk dat dit in 1 dag is gebeurd want ik kon het eerder niet vinden. Ook had hij zijn winterdeken op. Nou heb ik gebrobeerd uit te zoeken of het misschien een schuurplek is omdat hij zomeczeem heeft alleen het deel waar de deken kapot is gegaan (weet niet door wat) zit niet op de plek van het kale plekje, en volgensmij is het niet logisch als in januari die beesten al prikken
ook heeft hij laatst nog een wormenspuit gehad en is ingeent. weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe je dit kunt behandelen? Deken oplaten of afdoen?2de "probleempje":
Hij heeft witte (en zwarte )puntjes/bultjes in zijn oor.. Iemand die hier verstand van heeft of ervaringen?
Ik hoop dat ik het jullie zo duidelijk mogelijk heb gemaakt!