Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Hier was koper heel hoog en natrium (zout) selenium en tin heel laag. Ik geef ze nu een theelepeltje zout over het voer en ik heb het dr tot nu toe nog niet weer zien doen, maar ze kan het ook niet meer doen omdat de bodem van de paddock vernieuwd is. rina schreef:Mijn merrie deed het zelfs zo erg dat ze er koliek van kreeg. Ik heb daarop een bloed en harenonderzoek laten doen. Er moet nl iets missen waardoor ze proberen het aan te vullen met zand. Het kan dus zijn dat er een mineraal in die grond zit die je paard te weinig heeft. (en hier was silicium niet het gebrek) Hier was koper heel hoog en natrium (zout) selenium en tin heel laag. Ik geef ze nu een theelepeltje zout over het voer en ik heb het dr tot nu toe nog niet weer zien doen, maar ze kan het ook niet meer doen omdat de bodem van de paddock vernieuwd is.
farahdiba46 schreef:Mijn veulen doet dit ook . Balen he? Zelfs in de zomerweide doet ze het, ze graaft met haar hoefjes door het dikke gras tot ze zand ziet en dan HAP. Ze eeft 24/7 hooi of gras tot haar beschikking, 2x500 gr. Dodson& Horrel Yongstock&mare muesli en een liksteen. Ik snap er niets van en vind het doodeng. Ik geef haar nu maandelijks maar steeds een kuurtje sandclear voor de zekerheid...haar moeder staat op hetzelfde voer maar doet het nooit? Veulen blaakt van gezondheid verder en is levendig en glimt tegen je op. Raar hoor...
Maar ik probeer gewoon van alles en kijken wat er werkt... Zo'n maandelijks kuurtje is ook slim om te doen idd