Ruim een maand geleden kreeg mijn Arabier koliek. Hiervoor heeft hij op de kliniek gestaan, waar ze ook wormen, zand in de darmen en een verstopping vonden. Ook kreeg hij daar last van een depressie. Tijdens deze periode op de kliniek heeft hij pijnstilling, bloedtesten en vele verdovingen gekregen. Vanwege zijn slechte verleden vetrouwd hij weinig mensen, vooral op een vreemde locatie. Hierdoor kreeg hij bij zo goed als elk onderzoek wel verdovingsmiddelen. Toen hij op het laatst depressief werd en minder gestresst (qua uiterlijk natuurlijk), hebben ze ook weer bloedtesten gedaan.
Toen ik hem kwam ophalen, had hij een grote bult op de hals. Ze vertelden mij dat dit door de naalden kwam, vanzelf weg zou gaan en er niet teveel aan moest zitten. Nu heb ik dit vaker gezien na vaccinaties, dus maakte me ook geen zorgen. Ze vertelden mij dat het kon zakken en vervolgens zou verdwijnen.
De week na de kliniek, zakte de bult inderdaad en werd het meer een lange verdikking. Hij is niet veel in beweging geweest omdat hij mentaal van het padje was, maar staat dag en nacht buiten. Hij heeft dus niet stil gestaan.
Nu, een aantal weken later, zit er dus nog steeds een bult op dezelfde plek als toen ik hem ging ophalen.
Hij is niet warm, niet knoerthard maar ook niet super zacht en hij reageert er niet gevoelig op. Ik kan er gewoon aan voelen en voorzichtig knijpen zonder dat hij daar op reageert.
Binnenkort komt de dierenarts weer voor entingen, uiteraard laat ik hem er dan naar kijken. Maar misschien weten jullie wat dit kan zijn. Moet ik me zorgen gaan maken? Zijn er methodes die er voor zorgen dat het volledig verdwijnt?
Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen vanaf een verhaal, dus morgen maak ik nog even een foto!