Toen ik haar kocht had ze regenschurft, wat na een aantal maanden mooi genezen leek te zijn. Die zomer kreeg ze kale plekken op haar hoofd maar deze leken niet te jeuken.
Paard gewassen met imaverol, netjes om de paar dagen en de schimmel leek weg te zijn.
Tot ze vorige winter wéér last kreeg van huidproblemen. Nu in haar manen en staart. Ze heeft toen een deel van haar manen en de bovenkant van haar staart helemaal afgeschuurd..
Wederom gewassen met imaverol en de manen en staart groeiden in de zomer weer netjes aan.
Afgelopen najaar kreeg ze ineens weer last van regenschurft. Dit behandeld met Betadine en maar een deken opgedaan. Daar bleef de vacht mooi onder.
Vanaf het voorjaar tot nu vind ik elke keer korstjes en plekjes op haar huid. In haar nek, op d'r buik, eigenlijk overal. Deze korstjes haal ik eraf en dat vindt ze heerlijk. Het jeukt enorm voor haar.
Laatst weer helemaal gewassen met imaverol maar de klachten blijven.
Nu sinds 2 maanden is de staart/manen ellende ook weer begonnen.
Vieze schilfers bij haar staart en in haar manen en deze worden vanzelf open rood geïrriteerde plekjes.
Ze heeft er nu ook weer jeuk aan en is weer bezig haar staart stuk te schuren
.Ik heb haar weer 4 keer behandeld met imaverol.. hier werd het wel minder van maar nu zag ik vandaag dat het weer erger wordt. Ook vond ik weer allemaal bultjes in haar nek..
De va heeft er ook naar gekeken en die zegt dat het elke keer schimmel is en ik moet wassen met imaverol.. Ik kan er bijna een abonnement opnemen inmiddels
Heeft iemand een gouden tip? Eventueel een voedingssupplement of iets wat door haar voer kan?
Ze krijgt alleen gras mix (2 handjes per dag) en verder onbeperkt ruwvoer, gewoon hooi van eigen land.
Als ze veel gedaan heeft krijgt ze wat haver na het rijden.
Ik heb al puur lever bijgevoerd om de weerstand wat meer op pijl te krijgen en ze krijgt af en toe een vitamine spuit. Ook al heb ik het idee dat dit meer voor de lekker is dan dat het wat doet.
Voorheen gaf ik haar wel omega 3 olie van NAF.
Ik hoop echt dat iemand een goede tip heeft en dat ze hier vanaf kan komen, want het is ontzettend sneu..