Stuk van halstertouw opgegeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emilmies

Stuk van halstertouw opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:31

lieve bokkers.

vandaag was ik mijn paard aan het zadelen op de poets plaats, en hij zat hele tijd met het halstertouw te spelen, wat die dus wel vaker doet :j

Maar daar komt het dus ik hoorde hem opeens kauwen....
En ik dacht van waar kouwt die nou op ... had die een hap van me tauw genomen...
ik heb het geprobeerd er uit te halen maar ik was al te laat...
En was niet veel zo ver ik weet. (ik heb geen iedee hoe die het voor elkaar hebt gekregen..)

Hij heeft daarna nog gewoon gemest en deed gewoon normaal en heeft ook gewoon gegeten.

Maar mijn vraag is dus is het heel ernstig... Komt het vanzelf weer der uit ?

Ik maak me niet echt druk er om omdat ik na gevraagt had En die zei dat niet iets was om zorgen om te maken en die moest er zelfs wel wat om lachen. :P

Wat denken jullie en hebben jullie paarden wel is iets opgegeten wat niet was om op te eten ?
Laatst bijgewerkt door Gini op 23-01-16 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

anjali

Re: Stuk van halstertouw opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:47

Ik herken je bezorgdheid,sommige paarden kauwen overal op. Ik denk dat het er gewoon uit zal komen, aangezien touw zacht is zal het geen schade veroorzaken. Houd hem maar een paar dagen extra in de gaten en mocht hij verstopt raken of zo dan kun je de veearts vertellen wat er gebeurd is. Was het trouwens een touw van natuurlijk materiaal of van synthetisch? dat laatste is iets slechter,maar waarschijnlijk wordt het ingekapseld door ruwvoer en verlaat het zo het lichaam weer.

emilmies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:53

ik heb geen iedee wat voor tauw het zit al aan de poetsplaats vast dus heb geen iedee maar hou het wel ff in de gaten mocht die raar gaan doen nog dit weekend (wat ik niet denk denk dat het er wel weer uit komt) maar maandag komt dierenarts voor enting kan ik het altijd ff vragen :)
Laatst bijgewerkt door Gini op 23-01-16 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

anjali

Re: Stuk van halstertouw opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:04

Nou, als hij maandag nog niets heeft zal dat ook niet meer gebeuren denk ik. Let nu alleen op of hij niet verstopt raakt, dan kan de veearts hem met paraffine doorspoelen. Maar waarschijnlijk komt het er gewoon uit.