Equicrown Skinrelief bij mok? Wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Equicrown Skinrelief bij mok? Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 13:27

Hallo,

Mijn pony heeft ondanks alle voorzorgsmaatregelen en behandelingen heeft mijn pony bij 1 van zijn voorbenen last van hardnekkig terugkerende mok. Niet extreem veel maar wel elke keer van die kleine plekjes. Ik probeer hem nu zoveel mogelijk schoon en droog te laten staan, maar dat is best lastig nu met dat natte weer. Nu tipte een vriendin mij over Equicrown Skinrelief, dit product helpt volgens de beschrijving voor mok en het rustig houden van de huid. Wie heeft er ervaring met dit product?

Andere tips om de mok te bestrijden zijn uiteraard ook welkom :)

Hypericum

Re: Equicrown Skinrelief bij mok? Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:38

Ik had het net even opgezocht, want nee geen ervaring.
Ziet er zo qua eerste indruk niet verkeerd, maar wat ik mis is een duidelijke beschrijving van de samenstelling.
De ingrediënten die ze zeggen te gebruiken kunnen zeker helpend zijn voor de huid, maar het hangt wel van de hoeveelheden af.
Als ze er van alles bijvoorbeeld maar 0,1 gram in stoppen, heeft het weinig zin.

Vindt zelf Mesitran altijd erg fijn, of Propoliszalf.
En anders kan je nog Hydrocortiderm of een droogzetter gebruiken.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:21

Ik heb toevallig de gel vrijdagavond binnen gekregen en gisteren ben ik er gelijk mee begonnen.
Na een aantal keer smeren gedurende de dag zijn nu alle korsten eraf. Straks ga ik weer bij haar langs om te kijken hoe het nu gaat. Ik gebruik de gel i.c.m. de Equicrown Active, omdat ze ook een dik been heeft.

Overigens lees ik ook een hoop over een verlaagde weerstand bij mok, dus daar ben ik nu ook naar aan het kijken wat ik daarmee kan doen voor haar.