Eczemers gezocht voor onderzoek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Eczemers gezocht voor onderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 19:22

Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 14-01-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunke

Re: Eczemers gezocht voor onderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:30

Dankjewel voor het delen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 19:38

Geen probleem :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:52

He jammer, appie is net te oud.
Maar ben benieuwd naar het onderzoek :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:56

Mijn eczemer doet er aan mee, merrie van bijna 3 waarbij het met 15 maanden al begon...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:59

Staat erg weinig in het bericht over de achtergrond van het te testen middel, onderzoeksopzet en onderzoeker. Doet me denken aan een commercieel bedrijf wat straks gaat adverteren met de tekst 'Onderzoek heeft uitgewezen dat ons product helpt tegen zomereczeem'.
Ik heb twee eczemers maar ben niet van plan om me hiervoor op te geven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:22

Even op hun website kijken kan ook he? ;)
En wat kan je verliezen? T zal het eczeem niet erger maken lijkt me.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:35

tja....erg benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:17

Sammyoo schreef:
Staat erg weinig in het bericht over de achtergrond van het te testen middel, onderzoeksopzet en onderzoeker. Doet me denken aan een commercieel bedrijf wat straks gaat adverteren met de tekst 'Onderzoek heeft uitgewezen dat ons product helpt tegen zomereczeem'.
Ik heb twee eczemers maar ben niet van plan om me hiervoor op te geven.

Dat is het ook, commerciële opzet.... Het eerste werkte niet bepaald (sanequi) en nu probeert men het met 'bonpard' ( beide van Anneke Hallebeek).....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:01

fleurtjeuh schreef:

Waar staat het op de website? Ik zie nergens een inhoudelijk onderbouwing staan over de werking van het te testen voer of over de onderzoeksopzet, maar misschien kijk ik er overheen.

Wat kan je verliezen? Dat je als wanhopige paardenbezitter meewerkt aan de verkoop van het zoveelste flauwekul middel waar weer eens iemand probeert geld aan te verdienen. Er worden bakken met geld verdient aan onze eczemers.

Universiteiten over de hele wereld zijn op zoek naar oplossingen voor zomereczeem. Denken jullie nu echt dat dit bedrijfje die oplossing heeft?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:00

Bedrijf is niet van mij, en heb er verder ook niks mee te maken, je hoeft mij er dus niet op aan te spreken.
Ik heb het alleen gedeeld voor de mensen die het wel willen proberen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:13

Heb twee jaar geleden ook met een test meegedaan, dit was voor skincalmin van toen bluehorse (nu feral horse care), ik had zoiets van het is gratis, dus waarom zou ik het niet proberen. Nou voor mijn paard was dat een schot in de roos en heeft haar voor 90 procent geholpen.
Dus ik zeg waag er gewoon op, baat het niet, schaad het niet. Je kunt altijd stoppen, wanneer je merkt dat het niet werkt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:15

Ik heb gemaild, maar je mag je paard absoluut niet behandelen.. En tot nu toe heeft de mijne t zo erg, dst hij elke zomer op de prednison door moet halen..

En ik weiger mijn paard niet te behandelen als hij weer zo'n jeuk heeft..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:18

Mijn ervaring is, dat je met aangepast voedsel al heel veel jeuk kan voorkomen. En net wat ik al eerder zei, merk je dat het niet aanslaat, stop je toch per direct. Wat voor het ene paard wel werkt, werkt bij de ander niet.
Ze kunnen je niet verplichten om door te gaan met de test.

En als je paard zo hevig is met eczeem, kun je beter idd de resultaten afwachten van het onderzoek.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:37

fleurtjeuh schreef:
Bedrijf is niet van mij, en heb er verder ook niks mee te maken, je hoeft mij er dus niet op aan te spreken.
Ik heb het alleen gedeeld voor de mensen die het wel willen proberen.

Waar spreek ik je er dan op aan? Ik ben alleen kritisch op het bedrijf wat testpaarden zoekt en leg uit waarom ik er zelf niet aan mee zou doen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:47

Sammyoo schreef:
fleurtjeuh schreef:

Waar staat het op de website? Ik zie nergens een inhoudelijk onderbouwing staan over de werking van het te testen voer of over de onderzoeksopzet, maar misschien kijk ik er overheen.

Wat kan je verliezen? Dat je als wanhopige paardenbezitter meewerkt aan de verkoop van het zoveelste flauwekul middel waar weer eens iemand probeert geld aan te verdienen. Er worden bakken met geld verdient aan onze eczemers.

Universiteiten over de hele wereld zijn op zoek naar oplossingen voor zomereczeem. Denken jullie nu echt dat dit bedrijfje die oplossing heeft?

Misschien wel niet de oplossing, maar misschien wel net dat ene stukje van de moeilijke puzzel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:01

Ik vind het het proberen wel waard. Overigens verdienen ze aan het onderzoek niet al te veel, in elk geval niet door mij.

Het gaat overigens om een suplement en niet zo zeer om het voer zelf. Ze willen alleen dat de paarden hetzelfde krachtvoer krijgen om het vergelijkbare start te maken

En of het wel of niet werkt en of ik er na het onderzoek nog wat mee doe dat zal de tijd moeten uitwijzen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:21

Een professioneel bedrijf heeft eigen onderzoek mogelijkheden en zal nooit zomaar 'het grote publiek' als proefkonijn vragen...... 'Het grote publiek' heeft ook niet de mogelijkheden om testresultaten onder gelijkwaardige omstandigheden te controleren. Bij een dergelijk onderzoek komt nog heel wat kijken wil men een betrouwbaar beeld krijgen en zo te zien voldoet dit 'bedrijf' (ahum) daar totaal niet aan....