Sinds zaterdag gaat het wat minder met onze paarden. Even een korte uitleg:
We hebben 2 paarden, van mij is 11 jaar en die van mijn moeder is 27. Ze staan al zo lang ze leven 24/7 buiten, alleen als het vriest gaan ze 's avonds in de stal. Ze hebben 3 weides, 24/7 hooi en 1x per dag brokken. (Paard van mijn moeder krijgt ivm met leeftijd ook een beetje musli.)
Sinds zaterdag liggen ze regelmatig, niet heel vaak maar meer als normaal, helemaal plat. Ook wilden ze zaterdag geen brokken eten dus toen zijn we met ze gaan wandelen, 30 minuten met ze gelopen en onderweg ook wat gras gegeten.
Zondag ging het wat beter, het paard van mijn moeder gaat niet meer liggen en eet een beetje brokken en hooi. Mijn paard schraapt veel met zijn voorhoef en kijkt naar zijn buik. Ook rolt hij af en toe maar hij blijft niet liggen. Ook hij eet weet brokken en hooi.
Gisteren stonden ze allebei en lagen of rolden niet. Mijn paard schraapt ook niet meer met zijn voorhoef. Ze hebben allebei brokken gegeten en daarna weer 15/20 minuten gewandeld.
Vanmiddag ga ik weer kijken, het lijkt beter te gaan maar heeft iemand nog tips? Reacties dat de da moet komen hoef ik niet, mijn moeder heeft al haar hele leven een paard en werkt er mee dus weet wanneer de dierenarts echt moet komen
Niet boos bedoelt maar ik ben opzoek naar tips wat ik kan doen!