Mijn paard heeft al een paar weken last van harde onderhuidse bultjes op zijn rug. De ene keer zijn ze groter dan de andere keer. Het leek even weg te gaan, maar vandaag was het weer iets erger, dus besloten toch maar een topic te openen. Grotendeels waar het zadel ligt, maar ook richting de achterkant. De bultjes doen hem geen pijn, hij heeft geen jeuk en ik kan er gewoon aan komen. Echter is er ook niks open, is het niet rood en ziet het er niet geïrriteerd uit. Ik denk dus niet dat het een schimmel is.
November is er een zadelmaker bij geweest, en mijn zadel ligt weer top nadat hij hem iets heeft opgevuld. Ik denk dus ook niet dat het aan het zadel kan liggen, maar om het zekere voor het onzekere te nemen probeer ik al een tijdje elke dag met een schoon dekje te rijden, doe ik een bontje onder mijn zadel, en probeer de plek goed schoon te houden. Dit zonder enige verbetering.
Omdat ik eerst dacht dat het een teveel aan eiwitten was heb ik ook wat voer betreft al geprobeerd zoveel mogelijk eiwitten te vermijden, maar ook hier wordt het niet beter van.
IIs er nog iets wat ik kan proberen? of moet ik toch de DA raadplegen?