Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dorientjuh schreef:Interessant. Wel zie je vaak dat koudbloeden minder goed hun rug gebruiken en dan lijkt me veel / hoog springen niet bevorderlijk. Ook hebben ze vaak overgewicht. Aan de andere kant lijkt me veel / hoog springen voor geen een paard bevorderlijk en hebben ook vaak warmbloeden / volbloeden overgewicht.
KoudbloedKim schreef:Niet persé, mijn koudbloed is prima op gewicht, maar weegt dan alsnog 1000 kilo.
Dan komt er natuurlijk veel meer gewicht op de voorhand dan bij een Kwpn'er van 500 á 600 kilo.
KoudbloedKim schreef:Ik denk niet dat er veel verschil zit in de gewrichten van een slank sportpaard of een stevig Trekpaard.
Zeker een sportpaard wat veel springgericht getraind wordt, heeft waarschijnlijk juist stevigere spieren en pezen rond de gewrichten dan een Trekpaard dat heel af en toe een sprongetje maakt.

KoudbloedKim schreef:Ben ik het ook mee eens.
Maar denk dat het voor een zwaar Trekpaardenras in verhouding dan slechter is, vanwege het gewicht.