Arabische volbloed 15-05-2002, ruin
Schimmel met altijd overgewicht. Zo heb ik hem gekocht en ik krijg het er met geen mogelijkheid af. Rare is dat nu hij niets meer doet ook zeker niet dikker wordt. Dat is niet normaal voor hem.
L3 western geklasseerd, overgestapt naar dressuur nu L2+1. Hij kan nu niet eens meer een B proefje lopen
.Afgelopen mei is het begonnen. Niet meer vooruit te krijgen met rijden terwijl eerst een gedachten genoeg was. Geen plezier meer, terugtrekken, afzijdig houden.
Geen koorts, niet hoesten, gekraakt, gemasseerd, zadel nagekeken, gebit door Daan Staller laten doen, preventief ontwormd (iom VA na een 0 telling eitjes in mest).
We rijden inmiddels niet meer, kan net een kwartiertje stappen en dan is de koek op. Als ik aan het bit zit loopt hij te hijgen en dan vraag ik nog helemaal niets. Geen aanleuning alleen contact.
Als hij mag spelen in de bak geeft hij een huppeltje en dat is het terwijl hij normaal als een echte arabier als een gek loopt te showen, staart op de rug en snorken. Rijden in het donker was altijd goed voor een paar zitlesjes, nu sjokt hij overal langs. Mijn wilde, stoute pony is veranderd in een triest hoopje.
Bloed laten onderzoeken. Beeld geeft een lichte parasitaire infectie.
Afwijkende waarden:
* Alpha-1 globulin 3--
* Beta-1 globulin 12,2++
* MCHC 35+
* Monocytes 7+
* Monocytes absolut 443+
* ACHT 19,1 (normaal)
* Rest van de waarden allemaal binnen de richtlijnen.
Wie heeft er een idee?

.