Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elenaMM77 schreef:als hij op meerdere plekken verdikt is..
eerst been, dan hals, nu ontstoken oog.
down en chaga..
dat klinkt mij als een infectie in de oren, of het baceteriëel of viraal is, valt zo niet te zeggen natuurlijk.
vragen wat er precies onderzocht is aan het bloed en hoe er verder gezocht kan worden..
het is namelijk niet zo dat je met bloed alle opties afgaat, maar er wordt naar specifieke ziekteverwekkers of kenmerken gezocht.. dat wil dus niet zeggen dat er niets in zit, alleen niet datgeen wat bekeken is..
misschien een breedspectrum antibiotica tijdens het uitzoeken, maar daar zal je DA meer over kunnen zeggen dan zo blind gokken op een forum ben ik bang..
verder zou je misschien de stal even goed moeten leegtrekken en ontsmetten.. baat het niet dan schaadt het niet om hem in ieder geval even zo schoon mogelijk te zetten..
idem eigenlijk met paddock en weide even nalopen of deze er 'schoon' bij staan.. zodat je de kans op besmetting of verergering door omgevingsfactoren zo klein mogelijk maakt..
meer dan dat en blijven zoeken naar de oorzaak waarbij je de symptomen controleert kun je eigenlijk niet doen volgens mij.