Wond ooglid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Wond ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 00:19

Ik lag net lekker in mijn bed, aangezien ik om 02:15 alweer richting werk zou moeten, toen ik werd gebeld door een stalgenoot.
Gelukkig zag ik het nog, want had mijn telefoon echt net op stil gezet om dus te gaan slapen :=

Blijkt mijn paard tijdens een speelmoment in de paddock een oogwond te hebben opgelopen..

Afbeelding
Bleek een sneetje onder in zijn ooglid.
Deze is gehecht.

Afbeelding
:(:)

Hij moet nu sowieso 10 dagen rust en ik heb oogdruppels + metacam (mocht ie veel knijpen en dus pijn hebben) gekregen.

Iemand ervaringen met dit soort wondjes bij het oog? Lees en hoor gelukkig dat het vrij snel (en mooi) geneest, maar vind het toch wat eng zo bij het oog :o

Eirikur

Re: Wond ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:38

Ja klopt, slijmvlies geneest behoorlijk snel. Een van onze ponnies had door een vergelijkbaar incident zijn halve onderste ooglid op half zeven hangen. Da. heeft het in 2 lagen gehecht (x 10 hechtingen), is bijna 2 uur aan het breien geweest. Met anderhalve week konden de hechtingen eruit en weer anderhalve week later was het zo goed als genezen. Een klein oneffenheidje in de rand van het ooglid is alles wat ie er aan overgehouden heeft.

Maureen95

Re: Wond ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 03:07

Jeetje dat is schrikken! Hopelijk knaptie snel weer op!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 03:32

Mijn pony had laatst boven zijn boven ooglid een winkelhaak, gelukkig niet het ooglid zelf.
Die plekken als bij jou paard geneest het vaak supersnel.