Ik kijk altijd naar het paard zelf, Ik voer voornamelijk Subli en Pavo.
Maar omdat je vraag is wat wij voeren hier even mijn schema's
Hooi even voor het gemak er buiten gelaten, maar dat krijgen ze uiteraard ook!
Janske (fries, 4 jaar)
Ochtend: 1/4 Subli Ponybrok
Avond: 1/4 subli ponybrok, 1/2 pavo luzerne, 2 eetlepels olie, 2 schepjes magnesium
Als ze gewerkt heeft krijgt ze 1/2 subli zonder extra erbij savonds.
Rosa (Tinker, 4 jaar)
Ochtend: kleine 1/4 subli ponybrok
Avond: kleine 1/4 subli ponybrok , 1/2 pavo luzerne
Als ze gewerkt heeft krijgt ze 1/2 subli zonder extra erbij savonds.
Chicky( miniatuurpaard, 8 jaar)
Ochtend: handje Pavo Care 4 Life
Avond: handje Pavo Care 4 Life, 1/2 pavo luzerne
Macho (Mini shetlander, 16 jaar)
Ochtend: 2 handjes subli ponybrok
Avond: 1/4 Subli Senior Priors (dit is 1/4 voordat ik er water bij doe! dus het word ongeveer 3/4 kg), 1/2 Subli Zonder, 2 eetlepels olie
Flor (Miniatuurpaard, 3,5 jaar)
Ochtend: 1/4 subli ponybrok
Avond: 1/2 Subli Zonder, 2 eetlepels olie, 25 gram Pavo muscle build, 1 schepje MSM Zwavel
Als hij gewerkt heeft krijgt hij 1/4 subli zonder extra bijgevoerd.
Ik geef gewoon zonnebloemolie. Je ziet dat het per paard enorm bij mij verschild wat ze krijgen, en ik kijk ook altijd of ze minder/meer nodig hebben of dat ze een andere brok nodig hebben. Al mijn paardjes doen het goed op hun schema, en zo nodig pas ik het aan. Zo heb ik laatst die van macho omgegooid en krijgt hij nu senior priors, swinters als het wat kouder is valt hij altijd wat af, en zo hou ik hem mooi op gewicht.
Ik ben blij dat ik ze in eigen beheer heb en dus mijn eigen voermanagement kan hebben. Vind het enorm prettig, en zo kan ik het ieder gewenst moment eventueel aanpassen, en ik heb keuze uit heel veel soorten voer, wat het alleen maar makkelijker maakt om het aan te passen op je paard. Voor mij dus nooit een stalling waar ik niet mijn eigen voermanagement kan regelen 
Dus ik zou zeggen, als hij het goed doet, waar hij/zij nu op staat zou ik het niet aanpassen, mits je geen andere keuze hebt uiteraard. Als je wel moet veranderen, zou ik iets kiezen wat het dichtste bij zijn oude voer in de buurt komt. En net zo lang blijven 'aanpassen'(wel geleidelijk aan!) tot hij/zij het er goed op doet.
Laatst bijgewerkt door sharon2013 op 09-01-16 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt