Ik heb eigenlijk altijd alleen maar meegelezen, maar nu toch maar een profiel aangemaakt omdat ik me een beetje zorgen maak over mijn 12 jarige merrie. Ik vind haar namelijk aan de dunne kant!
Ze is sinds deze zomer van mij en haar veulen (van bijna 8 maand) loopt nog bij haar.
Ze staan 24/7 buiten en hebben nu 1 hectare land tot hun beschikking en een fijne droge schuilstal.
Van het gras is nog weinig over dus voer ik beide dames flink bij. Het veulen drinkt nog, maar eet ook al lekker mee.
Dit krijgen ze per dag:
's ochtends geef ik ze nu voordroog voor de hele dag (een hooinet, een heel groot hooinet en een ruif vol).
Ook krijgt ze in de ochtend een halve schep bietenpulp met voldoende water en daardoor doe ik dan nog een volle schep basis muesli. Haar veulen krijgt een schep veulenbrok en bovenop het hooi (voordroog) in de hooiruif krijgen ze nog een emmer met wortels. 's avonds krijgen ze samen nog een volle emmer (12liter) lucerne.
Het veulen zou misschien eigenlijk afgespeend moeten worden, maar daar heb ik nu geen gelegenheid voor. Misschien als het weer wat beter is overdag allebei in het land met een draadje er tussen. Ik wil het veulen in april/mei eigenlijk pas echt afspenen.
Ook heeft de merrie geen wormen, dat heb ik pas nog laten onderzoeken.
Volgens mij is ruwvoer toch de beste dikmaker en ze eet echt veel! Met zo'n vierkante baal voordroog (grote ong. 400 kg?) doe ik momenteel maar 3 weekjes!
Ik zit er aan te denken om misschien 's avonds nog slobber bij te gaan voeren en misschien nog een extra emmer lucerne.. Maar ik heb ook gelezen dat maïsmeel en zonnebloemolie goede dikmakers zijn.
Wat vinden jullie? Is ze te dun en moet ik meer gaan voeren (suggesties welkom) of komen we zo wel de winter door?

Ohja, we gaan vaak elke week een halfuurtje/driekwartier wandelen, met soms een beetje draf, geen intensieve training dus momenteel! (Vandaag ook weinig bespiering)
Lang verhaal geworden, sorry daarvoor
Ben benieuwd naar jullie meningen!haar nek lijkt op de foto wel ieliger dan 'ie in het echt is, het gaat me voornamelijk om haar rug en billen