Haren op de benen vallen uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Haren op de benen vallen uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 02:10

Hey allemaal, ik vroeg me toch even het volgende af..

Mijn paard kwam een paar weken terug de stal uit met een enorm gezwollen been. Veel gestapt, DA een aantal keer geweest enz enz. Paard loopt er weer helemaal toppie bij, maar om het laatste beetje vocht af te voeren koel ik haar been soms nog met water of cooling gel.

Werkt prima tot nu, maar laats haalde ik haar de stal uit met een hele kale plek aan de binnenkant van haar been. Niet naar omgekeken omdat ze wel vaker met wondjes de wei uit komt, maar de staleigenaar viel vandaag op dat de haren echt met plukjes eraf te trekken/vegen zijn.

Zou dit een allergishe reactie kunnen zijn of de cooling gel of zelfs de medicijnen van vorige week? of uitdrogen van de huid? Of gewoon stom toeval?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Maureen95

Re: Haren op de benen vallen uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 02:46

Hoe oud is je paard? Het kan inderdaad een allergische reactie zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 03:57

Mijn paard had vorig jaar een enorm einschuss been en toen de zwelling weg trok viel het haar met bosjes er uit. Echt grote kale stukken |(

De DA had al gezegd dat dat mogelijk was, zeker omdat ze door de zwelling ook aardig wat sereuze vloeistof (heet dat zo in het NLs?) verloor. Gelukkig was alles weer snel terug gegroeid.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 09:50

Ze is 4

Kan me inderdaad voorstellen dat dat niet niks is voor zo'n been al dat vocht erin en die medicijnen..

Ze heeft er overigens geen (zichtbare) jeuk aan.