Likit houder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Likit houder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 19:25

Hoi Bokkers,

Nu het erg nat is, moet mijn bijrijdpaardje weer vaker op stal staan. Hij vind op stal staan niet heel interessant. Nu zag ik de Likit houder, dit lijkt me wel wat voor hem. Alleen ik hoor veel mensen dat de likits pure suikerbommen zijn. Zijn er alternatieven die in de Likit houder passen? Die minder suiker bevatten. Zoutstenen of mineraalstenen mogen ook :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:17

Hoi

Ik had deze(hymalaya) in de likit houder voor m'n pony:
Afbeelding

Hij ging niet zo snel.. Soms wisselde ik hem even af met een snoep likit zegmaar :)

mvdbijl

Re: Likit houder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:24

Likit heeft ook een zoutsteen..

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:44

wat je ook kan gebruiken is zo'n bal met 1 of 2 gaten, en daar wat bikjes of snoepjes of iets dergelijks in doen, dan moet hij die bal om rollen om er iets uit te krijgen, kan ook met stukjes fruit gevuld worden enzo.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 07:08

Bedankt voor de reacties! Ik kan dus een zoutsteen of himalaya steen gebruiken. Ik zal ook voor zo'n bal gaan kijken, lijkt me ook heel leuk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:51

Zoutstenen zijn geen speelgoed voor paarden, ze likken er alleen aan bij behoefte. Af en toe een likit is helemaal niet erg (jij snoept vast ook wel eens) zolang het maar niet dagelijks is. Een bal waar je brokjes in kunt doen vinden sommige paarden ook erg leuk.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:08

Jelleee schreef:
Zoutstenen zijn geen speelgoed voor paarden, ze likken er alleen aan bij behoefte. Af en toe een likit is helemaal niet erg (jij snoept vast ook wel eens) zolang het maar niet dagelijks is. Een bal waar je brokjes in kunt doen vinden sommige paarden ook erg leuk.

Bedankt voor je reactie, ik ga hem zeker niet elke keer een Likit geven. Ik hoorde dat veel paarden de Likit in een dag oplikken. Als hij dat doet, en ik nieuwe likits blijf geven, wordt hij moddervet :=

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:35

Ik heb gewoon een himalaya liksteen in stal hangen.
Hij krijgt van mij nooit likit stenen, soms wel eens een reep maar verdeel ik ook al vaak in kleine stukjes