Ervaringen Fibra premium

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Ervaringen Fibra premium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:41

Voor mijn paard met maag darmproblemen ben ik op zoek naar een voer. Ik heb alles al zowat gehad van pavo tot havens en marstal dodson sanequi. Maar goed tot op heden niet het gewenste resultaat.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een totaal voer waardoor je niet ook nog eens apart hoeft te supplementeren.
Nu sprak Fibra premium me aan, maar voordat ik nu weer een zak voer koop en na een week er achter kom dat m'n paard het of niet eet dan wel toch zijn lijf blijft vastzetten, ga ik op zoek naar ervaringen.

Anoniem

Re: Ervaringen Fibra premium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:46

Ik heb d'r proefzakjes van gevoerd en mijn pony vond het enorm lekker.
Alleen moet je er kennelijk veel van geven.
Twijfel er ook weleens over omdat het wel structuur biedt. Maar ik moet wat hebben met goed eiwit erin omdat ons ruwvoer daar wat arm aan is en twijfel of fibra dat geeft.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:55

Ik heb toevallig vandaag een zak gekocht.
Had een proefzakje. Ze at het alleen als slobber. Dus toch maar een zal gekocht om het verder te gaan proberen.

Ik moet 1,3 kg voeren. Best veel.
Weet ook niet of ik dat erin ga krijgen. Het proefzakje was 500 gram. Ging net.

Door de hoeveelheid trouwens ook duur voer! Verkooppunt is een zak 14,50 namelijk.
Verzenden is helemaal duur.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:36

Ja dat vele voeren dat vind ik ook wel weer een dilemma idd.
Ik heb een paard van 1.85 die zou dan bijna zes maatscheppen per dag moeten hebben.
Hij heeft een lastig maag en darmstelsel dus dat lijkt me juist ook weer een hele belasting.

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:51

Ik voer het dagelijks aan mijn paard, krijgt 2x per dag 1 schep, tegelijk met een schep muesli dat wel.
Fibra is inderdaad een product met heel veel structuur en mijn paard vind het erg lekker. Ik ken paarden die altijd dunne ontlasting hadden en sinds ze dit krijgen is dat heel erg verbeterd.
Ik raad het zeker aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:52

Als extraatje zou ik
T idd de overweging waard vinden. Maar dan kan je imo net zo goed luzerne geven.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:59

Mliiesje schreef:
Ik voer het dagelijks aan mijn paard, krijgt 2x per dag 1 schep, tegelijk met een schep muesli dat wel.
Fibra is inderdaad een product met heel veel structuur en mijn paard vind het erg lekker. Ik ken paarden die altijd dunne ontlasting hadden en sinds ze dit krijgen is dat heel erg verbeterd.
Ik raad het zeker aan!

Maar dan geef je het als extra om langer te kauwen en bezig te zijn? Je geeft niet dat wat ze moeten hebben dan denk?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:44

Vandaag voor de 2e keer gevoerd.
Ging er weer goed in.
Halve bak zo op, daarna moest ik er even een slobber van maken

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:06

Ik voer fibra aan mijn beide paarden. Zeer tevreden over. Krijgen beide een voeremmertje Vol per dag. Puur als extra na het rijden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:07

Mijn pony's doen het er geweldig op!
Al zoveel geprobeerd, maar wil niks anders meer dan dit.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 07:55

Hier wordt het niet meer gegeten -O-

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:01

Nessa schreef:

Apart hoe smaken verschillen dan he ? Mijn fries trapt de deur er bijna uit als ik kom aanlopen met mijn emmertje fibra...zo ontzettend lekker vindt ze het. Toen ze onlangs op de kliniek in Utrecht stond en erg slecht at was Fibra van huis DE oplossing...toen begon ze weer te eten.

Ach ja...zoveel paarden zoveel smaken.

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:53

Anoniem schreef:
Ik heb d'r proefzakjes van gevoerd en mijn pony vond het enorm lekker.
Alleen moet je er kennelijk veel van geven.
Twijfel er ook weleens over omdat het wel structuur biedt. Maar ik moet wat hebben met goed eiwit erin omdat ons ruwvoer daar wat arm aan is en twijfel of fibra dat geeft.

Beste Darkchrystal,

Fijn dat je zo goed op de hoogte bent van de kwaliteit van jouw ruwvoer! Daar kun je dan rekening mee houden in je keuze voor het aanvullende voer.

Fibra bevat juist zeer goede kwaliteit eiwit uit onder andere luzerne. Luzerne bevat heel veel verschillende aminozuren. Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten en eiwitten zoals je weet de bouwstenen van alle weefsels (ook spieren) in het lichaam van een paard. Sommige aminozuren kan een paard zelf maken, andere moeten in het voer aanwezig zijn.

In de vitamine- mineralenkorrel hebben we nog extra aminozuren toegevoegd zodat alle aminozuren die een paard nodig heeft voldoende vertegenwoordigd zijn.

Inge Nijkerk
Fibra Paardenvoeders

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:02

Chesss schreef:
Ja dat vele voeren dat vind ik ook wel weer een dilemma idd.
Ik heb een paard van 1.85 die zou dan bijna zes maatscheppen per dag moeten hebben.
Hij heeft een lastig maag en darmstelsel dus dat lijkt me juist ook weer een hele belasting.

Beste Chess,

ik krijg vaker de vraag waarom je zoveel Fibra moet voeren.

Een paard voer je gemiddeld tussen de 800 gr en 1800 gr Fibra per dag, een pony uiteraard minder. We hebben er bewust voor gekozen om Fibra niet geconcentreerder te maken. Zouden we dat wel doen, zouden we veel meer vitaminen, mineralen en spoorelementen toe moeten voegen in de korrel terwijl dit nu voornamelijk natuurlijke uit de grondstoffen komt.

Verder zou je, wanneer we het geconcentreerder maken en je dus minder voert, ook minder kauwbewegingen krijgen, minder speeksel en minder structuur voor de darmen! Minder voordelen voor een gezond paard dus!

Inge Nijkerk
Fibra Paardenvoeders

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:08

Nessa schreef:

Beste Nessa,

dat is vervelend om te horen en uiteraard niet de bedoeling! Ik ben benieuwd welke productie datum jouw baal Fibra heeft. Wij hebben een wisseling gehad in de leverancier van de luzerne. Wij waren niet tevreden over de kwaliteit. De luzerne die we nu gebruiken heeft een betere voedingswaarde, ziet er beter uit en ruikt ook beter.

Zou je mij een Pb'tje willen sturen?

Inge Nijkerk
Fibra Paardenvoeders

Fibra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:14

Chesss,

ik ben heel benieuwd wat voor een keuze je hebt gemaakt ten aanzien van het voeren van jouw paard!

Inge

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:44

Ik voer al een tijd Fibra. Samen met een granenmix. Paard zit super in zn vel, spier en humeur! Kan het werk super aan. Voor mij niks anders meer. Ik voer 2 x 2 scheppen Fibra en 2 x 0.5 schep Granenmix van Action Quality. Ook als voordeel heeft dit voer dat het laag in suikers ed zit, precies goed voor mijn PRE die je arm moet voeren. Maar geheel arm voeren lukte niet omdat hij het werk niet volhield, nu met deze combi is hij top!