Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fiorini schreef:Wij geven quasi alle fruit en groenten aan ons paard. Groenten uit de tuin zoals kolen, brocolli,... Als ze het niet lust of zo eet ze het gewoon niet op. Ze is sowieso heel kieskeurig. Mijn paard eet bv ook nectarine (steen eruit natuurlijk). Banaan is ze niet zot op, maar het paard van de buren dan weer wel
Supervixen schreef:Fiorini schreef:Wij geven quasi alle fruit en groenten aan ons paard. Groenten uit de tuin zoals kolen, brocolli,... Als ze het niet lust of zo eet ze het gewoon niet op. Ze is sowieso heel kieskeurig. Mijn paard eet bv ook nectarine (steen eruit natuurlijk). Banaan is ze niet zot op, maar het paard van de buren dan weer wel
Kool lijkt me toch niet zo goed ivm gasvorming.

tammy1990 schreef:ja idd, die pitten zijn niet goed voor hem, en dat weet die zelf. kersenpitten zijn giftig, maar alleen als je er heel veel binnen krijgt, bij een mens moet dat dan al meer als 20 zijn, dus een enkel pitje kan geen kwaad, maar het is idd beter dat hij die weer uit spuugd.
Ze stond bij een boer dus op zich was het geen probleem, en gistend fruit lustten ze geen van beide. Gerritt schreef:tammy1990 schreef:ja idd, die pitten zijn niet goed voor hem, en dat weet die zelf. kersenpitten zijn giftig, maar alleen als je er heel veel binnen krijgt, bij een mens moet dat dan al meer als 20 zijn, dus een enkel pitje kan geen kwaad, maar het is idd beter dat hij die weer uit spuugd.
Volgens mij zijn er maar weinig paarden die de volledige pitten kapot eten en doorslikken.
Mijn paard stond jaren in een weiland waarin ze soms nog wel eens on tour ging met haar vriendin, als ze dan uitbraken of het hek stond niet goed dicht dan waren ze terug te vinden in de fruittuin.
Pruimen gelen en paarsen, maar ook conferance peren, elstar appels en bramen. Keurig uitgespuugde pittenZe stond bij een boer dus op zich was het geen probleem, en gistend fruit lustten ze geen van beide.
Heb nog nooit tekenen van koliek bij haar gehad oid.