fruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardengekXD

fruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:06

ik heb nu een fruitschaal gekregen, alleen eet ik het fruit wat in de schaal zit niet zelf (ik lust deze soorten fruit niet) de appel en peer kan ik wel aan paarden geven, mits geschild natuurlijk. maar mogen paarden ook mandarijn (ook zonder schil natuurlijk)?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:06

Ja hoor, mijn paard vindt het lekker.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:09

appels en peren hoef je niet te schillen. zit net de meeste vitaminen in de schil

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:11

Wij geven quasi alle fruit en groenten aan ons paard. Groenten uit de tuin zoals kolen, brocolli,... Als ze het niet lust of zo eet ze het gewoon niet op. Ze is sowieso heel kieskeurig. Mijn paard eet bv ook nectarine (steen eruit natuurlijk). Banaan is ze niet zot op, maar het paard van de buren dan weer wel

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:15

Mag ik vragen waarom je appels en peren schilt? :)
Volgens mij is er namelijk niks mis met de schil, integendeel is het juist heel gezond deze te eten

Mijn pony at graag appels maar was kieskeurig qua ander fruit, maar mandarijnen kun je zeker proberen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:17

Ik geef ook alle soorten fruit, met schil..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:17

Ja paarden mogen gewoon mandarijn, je moet alleen even geluk hebben dat jouw paard het lekker vindt. ;)

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:56

bedankt bij 2 paarden was het een succes en 1tje hield zijn neus er voor op, maar de appels en de peren gingen wel smakelijk naar binnen. de mandarijnen stukjes waren ook fijn voor 1tje, als ik die fruit geef moet het sowieso in kleine stukjes, dus dat was wel makkelijk met de mandarijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:03

Fiorini schreef:
Wij geven quasi alle fruit en groenten aan ons paard. Groenten uit de tuin zoals kolen, brocolli,... Als ze het niet lust of zo eet ze het gewoon niet op. Ze is sowieso heel kieskeurig. Mijn paard eet bv ook nectarine (steen eruit natuurlijk). Banaan is ze niet zot op, maar het paard van de buren dan weer wel

Kool lijkt me toch niet zo goed ivm gasvorming.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:09

Supervixen schreef:
Fiorini schreef:

Kool lijkt me toch niet zo goed ivm gasvorming.

ja dat dacht ik ook, zelf kan ik ook niet zo goed tegen kool XD dus dat lijkt me ook niet fijn voor de paardjes.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:12

Luchten ze iniedergeval goed door haha

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:16

hahahaha dat wel, maar of het gezond is vraag ik me toch wel af.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:42

Mijn paard is dol op banaan. De tinker van een vriendin is dol op mandarijnen. Kan je dus gewoon geven.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:50

ja maar die banaan is voor mij XD is 1 van de weinige soorten fruit wat ik wel lust XD maar de mandarijnen waren bij 2 van de 3 een succes. zijn de paardjes van de kinderboerderij, en ik ben de enige die ze af en toe fruit mag geven, ook omdat ik weet dat de oude pony kleine stukjes moet krijgen, wat geen probleem was bij de mandarijn XD scheeld een hoop snij werk.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:52

Die van mij is gek op perzikken en pruimen! Zo eens een paar in de zomer zie ik geen probleem in.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 23:09

nee idd, maar dat is met alles he, alles met mate ;-)

ssofan_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:34

Mijn paard is dol op appels en banaan. Peren begint hij ook wel lekker te vinden ;)

En natuurlijk mandarijnen daar is mijn paard ook dol op
Laatst bijgewerkt door Gini op 04-01-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten die kort achtereen geplaatst werden samengevoegd.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:48

Ik ken een pony die de kersen van de boom plukte,at het vruchtvlees op en spuugde de pit weer uit.
Erg grappig om te zien.

Banaan kunnen ze een verstopping van krijgen dus zou ik niet teveel van geven.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 09:14

ja idd, die pitten zijn niet goed voor hem, en dat weet die zelf. kersenpitten zijn giftig, maar alleen als je er heel veel binnen krijgt, bij een mens moet dat dan al meer als 20 zijn, dus een enkel pitje kan geen kwaad, maar het is idd beter dat hij die weer uit spuugd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:18

Hier ook een haflinger die graag mandarijn en sinaasappel eet. Zodra ik een sinaasappel sta te schillen komt hij bijna over deur/door het hek :+
Appel doet het ook goed, banaan mwah en de rest is wisselend. Is een beetje een zeikerd.

Waarom schil je je appels trouwens?
Hier gaan ze gewoon met schil en klokhuis naar binnen.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:32

dat willen de eigenaren graag van de kinderboerderij, ik mag die paardjes als enige wat te snoepen geven, ik ken die mensen heel goed, en heb ook al heel wat ervaring met paardjes.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:34

tammy1990 schreef:
ja idd, die pitten zijn niet goed voor hem, en dat weet die zelf. kersenpitten zijn giftig, maar alleen als je er heel veel binnen krijgt, bij een mens moet dat dan al meer als 20 zijn, dus een enkel pitje kan geen kwaad, maar het is idd beter dat hij die weer uit spuugd.

Volgens mij zijn er maar weinig paarden die de volledige pitten kapot eten en doorslikken.
Mijn paard stond jaren in een weiland waarin ze soms nog wel eens on tour ging met haar vriendin, als ze dan uitbraken of het hek stond niet goed dicht dan waren ze terug te vinden in de fruittuin.
Pruimen gelen en paarsen, maar ook conferance peren, elstar appels en bramen. Keurig uitgespuugde pitten *D Ze stond bij een boer dus op zich was het geen probleem, en gistend fruit lustten ze geen van beide.

Heb nog nooit tekenen van koliek bij haar gehad oid.

paardengekXD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 19:33

Gerritt schreef:
tammy1990 schreef:

Volgens mij zijn er maar weinig paarden die de volledige pitten kapot eten en doorslikken.
Mijn paard stond jaren in een weiland waarin ze soms nog wel eens on tour ging met haar vriendin, als ze dan uitbraken of het hek stond niet goed dicht dan waren ze terug te vinden in de fruittuin.
Pruimen gelen en paarsen, maar ook conferance peren, elstar appels en bramen. Keurig uitgespuugde pitten *D Ze stond bij een boer dus op zich was het geen probleem, en gistend fruit lustten ze geen van beide.

Heb nog nooit tekenen van koliek bij haar gehad oid.

ja paarden weten vaak zelf ook wat goed voor hun is en wat niet goed is, net als de pitten en het gegiste fruit laat zien, is dat ze dat instinkt nog prima bezitten ;-)