Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
beatje schreef:Ik vind het meer als een epilepsie aanval klinken dan als een paard wat slaapt hoor.
Alleen kan een dierenarts daar niks aan doen als je paard weer gewoon bij is,Je kan hooguit even een belletje met de DA plegen,ik zou ook gewoon ongerust zijn.
Ook het paard uit de eerste link van brainless dat paard heeft zijn ogen open,vind ik ook vreemd.Hier slapen paarden gewoon met hun ogen dicht.
elenaMM77 schreef:ik ga van dromen uit..
te meer omdat TS ook duidelijk aangeeft dat paard verward en onzeker was direct na het wakker maken..
Dat zijn wij ook als je in je droomperiode zit van je slaap en je wordt dan ineens overeind gehezen, het verschil tussen droom en werkelijkheid is dan niet duidelijk en je bent onvast.
Bij epilepsie kun je een paard niet even wakker schudden en is het ook niet bij een paar passen weer helemaal normaal.. zo'n aanval moet uitgezeten worden en dan is er ook even hersteltijd nodig..
mocht er twijfel zijn, dan kun je het beste een DA erbij halen als het vaker voorkomt..
maar voor mij gaat je OP over een dromend paard.
HorseRituals schreef:elenaMM77 schreef:ik ga van dromen uit..
te meer omdat TS ook duidelijk aangeeft dat paard verward en onzeker was direct na het wakker maken..
Dat zijn wij ook als je in je droomperiode zit van je slaap en je wordt dan ineens overeind gehezen, het verschil tussen droom en werkelijkheid is dan niet duidelijk en je bent onvast.
Bij epilepsie kun je een paard niet even wakker schudden en is het ook niet bij een paar passen weer helemaal normaal.. zo'n aanval moet uitgezeten worden en dan is er ook even hersteltijd nodig..
mocht er twijfel zijn, dan kun je het beste een DA erbij halen als het vaker voorkomt..
maar voor mij gaat je OP over een dromend paard.
Dit klinkt logisch, maar het is wel zo dat paarden vluchtdieren zijn en snel bij zinnen moeten kunnen komen, ook als ze diep slapen. Dat is het instinct. Nou heb ik niet heel veel verstand van diepe slaap bij paarden maar dit is het eerste wat in mij op kwam toen ik je antwoord las.
Ik zou dit persoonlijk toch even voorleggen bij de dierenarts, al is het maar telefonisch.
Liever een keer 'te veel' advies vragen dan te weinig
Cayenne schreef:Brainless schreef:
De eerste link lijkt mij toch eerder een soort van epileptische aanval. Paard draait ook alle kanten op met de ogen.
)