Pony met ontsteking in de hoef.. Hoe oplossen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Pony met ontsteking in de hoef.. Hoe oplossen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:00

Hey bokkers,

Ik vraag jullie op voorhand om mij hier niet op aan te vallen. Het is NIET mijn pony en ik probeer het beste te doen.

Het gaat hier over een 6 jarig palomino shetlander hengstje. De meneer waarvan hij is heeft zogezegd geen tijd meer om hem te verzorgen en wilt er vanaf. De pony heeft nu zeker 3/4 maanden kreupel op de wei gelopen en na veel aandringen van mij is eindelijk de hoefsmid geweest. Had een hoefsmid gebeld die ik ken maar die mocht niet komen.

Ik heb hem voorgesteld om de hoef van zijn pony iedere dag te verzorgen, en zodra hij weer goed loopt hem wat te leren. Beetje longeren, eventueel zadelmak maken en dat ik dan een leuk plekje voor hem wil zoeken.

Nee, hij wilt niks meer betalen voor zijn beesten. Hij laat het beest NOG een maand kreupel lopen en dan gaat die naar de slacht... :(

Ik ga nu nog proberen of ik echt niet zijn hoefje mag verzorgen en hem dan eventueel gratis laten ophalen?

Nu is eigenlijk mijn vraag, stel ik krijg dit geregeld met deze meneer, zijn er dan mensen die de pony zouden komen halen? Ik heb zelf niet de mogelijkheid om zijn beesten (staat nog ene bij, maar die is al oud. Deze heeft wss een minder goede toekomst tegemoet maar mag zeker weg naar een goed huisje!!) te betalen anders had ik ze zolang onder mijn hoede genomen.

Maar goed, mijn vraag is nu eigenlijk of mensen een shetlander hengstje van 6 jaar zouden komen halen? Pony kent zover ik weet niks en heeft enkel in de wei gelopen. Pony heeft ook geen goeie papieren.

Nogmaals, val mij hier asjeblieft niet over aan!! Het zijn NIET mijn pony's en heb al genoeg ruzie gemaakt met deze man en zal ook nog veel ruzie met hem maken hierover. Ik probeer een oplossing te zoeken waar hij het ook mee eens is.

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Sorry modjes als het verkeerd staat...

Dennis

Re: Pony met ontsteking in de hoef.. Hoe oplossen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:07

Dit soort pony's is alleen vraag naar als ze gecastreerd zijn, braaf en gezond. Dan kan je er 200/300 euro voor krijgen als je geluk heb.

Wat voor ontsteking heeft hij in zijn voeten? Hoefbevangen? Als dat al zo lang duurt is het chronisch en zal het altijd een zorgenkindje blijven.

Je kan hier zelf waarschijnlijk niets aan doen. Tenzij je hem van deze man koop, maar je zal er dan flink veel kosten aan gaan krijgen voordat hij goed is (veel meer dan dat hij in de verkoop op zou kunnen leveren).

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:14

Dennis schreef:
Dit soort pony's is alleen vraag naar als ze gecastreerd zijn, braaf en gezond. Dan kan je er 200/300 euro voor krijgen als je geluk heb.

Wat voor ontsteking heeft hij in zijn voeten? Hoefbevangen? Als dat al zo lang duurt is het chronisch en zal het altijd een zorgenkindje blijven.

Je kan hier zelf waarschijnlijk niets aan doen. Tenzij je hem van deze man koop, maar je zal er dan flink veel kosten aan gaan krijgen voordat hij goed is (veel meer dan dat hij in de verkoop op zou kunnen leveren).

Ik ga even vragen wat het nu precies is. Hoefsmid is vanmorgen geweest. Zie dat je ook hoefsmid bent.

Ik was er ook al bang voor, vooral omdat het eem hengstje is.. Zo als ik begrepen heb mag hij gratis weg. Als ze maar weg zijn. Vind het erg triest, mensen zonder verstand die pony's kopen en er dan niet voor willen zorgen :(

Oke, volgens de meneer zei de hoefsmid, als ik het goed begrepen heb dat hij hoefbevangen is. De hoefsmid had gezegd hem droog te moeten zetten en dat er nog een kans was dat hij zou genezen. Maar hoefbevangen komt toch van teveel eiwitten, en is in alle voeten of zit ik nu mis??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:05

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:08

MD >> BEH