Ik vraag jullie op voorhand om mij hier niet op aan te vallen. Het is NIET mijn pony en ik probeer het beste te doen.
Het gaat hier over een 6 jarig palomino shetlander hengstje. De meneer waarvan hij is heeft zogezegd geen tijd meer om hem te verzorgen en wilt er vanaf. De pony heeft nu zeker 3/4 maanden kreupel op de wei gelopen en na veel aandringen van mij is eindelijk de hoefsmid geweest. Had een hoefsmid gebeld die ik ken maar die mocht niet komen.
Ik heb hem voorgesteld om de hoef van zijn pony iedere dag te verzorgen, en zodra hij weer goed loopt hem wat te leren. Beetje longeren, eventueel zadelmak maken en dat ik dan een leuk plekje voor hem wil zoeken.
Nee, hij wilt niks meer betalen voor zijn beesten. Hij laat het beest NOG een maand kreupel lopen en dan gaat die naar de slacht...
Ik ga nu nog proberen of ik echt niet zijn hoefje mag verzorgen en hem dan eventueel gratis laten ophalen?
Nu is eigenlijk mijn vraag, stel ik krijg dit geregeld met deze meneer, zijn er dan mensen die de pony zouden komen halen? Ik heb zelf niet de mogelijkheid om zijn beesten (staat nog ene bij, maar die is al oud. Deze heeft wss een minder goede toekomst tegemoet maar mag zeker weg naar een goed huisje!!) te betalen anders had ik ze zolang onder mijn hoede genomen.
Maar goed, mijn vraag is nu eigenlijk of mensen een shetlander hengstje van 6 jaar zouden komen halen? Pony kent zover ik weet niks en heeft enkel in de wei gelopen. Pony heeft ook geen goeie papieren.
Nogmaals, val mij hier asjeblieft niet over aan!! Het zijn NIET mijn pony's en heb al genoeg ruzie gemaakt met deze man en zal ook nog veel ruzie met hem maken hierover. Ik probeer een oplossing te zoeken waar hij het ook mee eens is.
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Sorry modjes als het verkeerd staat...