Uitgewerkt artikel n.a.v. wetenschappelijk onderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Uitgewerkt artikel n.a.v. wetenschappelijk onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 12:35

N.a.v. een discussie elders buiten bokt tussen natuurlijk bekappers, ben ik in de wetenschappelijke literatuur gedoken: Een artikel waarin wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de effecten van het verhogen van de hielen. Nou is dat soort kost redelijk taai, een hoop vakinhoudelijk geleuter met verhandelingen over de statistische verantwoording etc. Bovendien grossieren ze in het gebruiken van zoveel mogelijk moeilijke woorden én afkortingen waarvan ze veronderstellen dat iedereen deze kent. Het kostte enige moeite, maar ik heb geprobeerd de inhoud van het artikel zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Omwille van de lengte zijn enkele details en niet relevante uitweidingen weggelaten. Voor ons als BEH liefhebbers (lekker puh wij ook een afkorting!), zit er wel degelijk interessante resultaten in dit onderzoek. Ik heb nagerekend of de formule die ze poneerden ergens op sloeg en die klopt. Ook moet ik zeggen dat hun statistiek een pluim verdient, ik ben het slechter tegengekomen.

Bokt is ongetwijfeld ook geïnteresseerd, dus ik dacht ik deel 'm hier ook even.

http://docdro.id/5TBAYvR

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:39

Ga op een rustig moment even je tekst lezen maar moest hardop grinniken om je omschrijving van een wetenschappelijk onderzoek _O- Voor mij dagelijkse kost en idd het is soms zó taai en vól afkortingen... 8)7 Wetenschappers zouden schrijvers in dienst moeten nemen die het wat leesbaarder schrijven :j
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-12-15 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

Arabesk

Re: Uitgewerkt artikel n.a.v. wetenschappelijk onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 12:43

Toen ik nog een promotieonderzoek deed heb ik 2,5 jaar lang dat soort ellende moeten lezen, welliswaar een ander onderwerp, maar de strekking blijft hetzelfde.

We hadden met de onderzoeksgroep op een gegeven moment de grootste lol toen er een artikel bekend werd in de computermodellenwereld dat random gegenereerd was met standaard veel voorkomende zinnen en een wazige afkorting. Was zonder slag of stoot geaccepteerd door een blad _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:48

:oo Dat is wel heel erg ja...

Maar idd hoe interessant onderzoeken ook zijn, die artikelen lezen is echt geen grapje :j Doe je niet even voor je lol zeg maar :D
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-12-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

Gini

Re: Uitgewerkt artikel n.a.v. wetenschappelijk onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:20

Ik ga er morgen ook even goed voor zitten.
Al vind ik het wel gek dat de test gedaan is op gezonde paarden. Ik weet er niet heel veel van, maar nu wordt er corrigerend materiaal onder een perfect gezonde voet geslagen. Kan je deze resultaten dan recht evenredig overnemen naar een zieke/slechte hoef?

Ik heb een "perfecte" voet. Ga je mij dan steunzolen geven die een platvoet moeten verhelpen, dan zal de drukverdeling van mijn voetzool ook niet meer zijn wat het moet zijn. Maar het staat buiten kijf dat iemand met platvoeten daadwerkelijk geholpen is met die steunzolen.

Daarnaast geloof ik dat er bij HKO-gevallen ook meer en meer naar ijzers gegrepen wordt met een afgeronde voorkant zodat het afrollen gemakkelijker verloopt? Wordt de eggbar nog vaak gebruikt? Daar heb ik eigenlijk geen zicht op.

Maar goed, misschien staat het antwoord al in de tekst en moet ik het maar eens goed doorlezen. ;)