[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:57

Heel veel sterkte Idifix

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:00

Wat verdrietig Idifix, heel veel sterkte.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:06

Sterkte Idifix. Goed besluit zo te lezen. Hoe moeilijk ook.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:13

Heel veel sterkte.

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:16

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje Idefix... :(:)

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:27

Naar die lege stal kijken doet zo pijn.

Mijn merrie kan ik helaas geen afscheid meer laten nemen hij ligt al tegen de straatkant met het zeil.
Ze is wel op de Paddock geweest dus kan zijn dat ze hem toch onrechtstreeks gezien heeft want ze komt er dan langs ..ze staat er rustig bij hooi aan het eten. En heeft namiddag blijkbaar ook niet staan roepen of dergelijke dus hoop dat het goed is zo..

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:32

Aah dat is wel lastig, ik hoop dat ze het wel los kan laten en niet de klap acheraf nog komt. Ze is niet helemaal alleen achter gebleven toch? Persoonlijk had ik het zeil er even afgetrokken en was alsnog wezen kijken/ snuffelen, maar bij onze weg is dat ook mogelijk, dat kan niet overal.

Heel veel sterkte.. :(:)

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:46

Daar is ook geen licht waar hij ligt nu.

Ze staan binnen de stal langs haar is leeg maar de 2de niet en verder staan er nog 8 paarden. Ze zal niet de enige zijn er was nog een merrie waar hij gek mee was.hopelijk vinden ze bij elkaar wat steun. De klap zal komen als ze terug het land opgaan denk ik..

Doe ook maar mijn best.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:56

Dan scheeld het dat ze niet alleen achter blijven. Meer dan je best kan je ook niet doen, en je doet het super goed voor je paardjes!

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:05

Heel veel sterkte idifix :(:)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:11

Idifix schreef:
Daar is ook geen licht waar hij ligt nu.

Ze staan binnen de stal langs haar is leeg maar de 2de niet en verder staan er nog 8 paarden. Ze zal niet de enige zijn er was nog een merrie waar hij gek mee was.hopelijk vinden ze bij elkaar wat steun. De klap zal komen als ze terug het land opgaan denk ik..

Doe ook maar mijn best.

Dat moet hartstikke moeilijk geweest zijn! Dapper meid!
Ik heb vanuit de verte destijds gezien dat híj met zeil langs de kant lag.. ergens wilde ik erheen.. schreeuwen dat het niet waar kon zijn, maar ik durfde niet, bang dat ik niet meer weg kon of dat hij er naar uit zag. Daarom vind ik het dapper van je!

Héb je een plukje haar of wil je het niet?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:44

Sterkte

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:56

Ik heb staart en manen. Als iemand tip heeft hoe ik deze mooi kan samen houden ofzo want gewoon met en elastiekje is niet handig.

Bedankt allemaal !

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:51

Ik heb het gevlochten en met pekdraad dichtgebonden.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:06

Dank je. Als iemand geïnteresseerd is ik heb nog 1 strip prascend over. Je mag me pb doen dan.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:18

Ik heb destijds wel het potje prednisolone ontvangen van de dierenarts iemand een idee kan ik dit door verkopen of terug aan dierenarts geven ?

N4N4
Berichten: 1114
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:10

Potje gewoon terug geven aan de dierenarts , als het nog ongebruikt is dan krijg je je geld terug ..
Gaat het een beetje met je ?

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:19

Kan best zijn dat je merrie al afscheid genomen had. Roos hebben we midden op de wei in laten slapen. Andere paarden zijn er de rest van de dag bij gebleven maar hebben nauwelijks naar haar omgekeken. Ze was de laatste dagen erg ziek en ondanks dat we haar voortdurend in de kudde hebben gehouden kan ik achteraf exact het moment benoemen dat de andere paarden individueel afscheid hebben genomen. Ze zijn zoveel slimmer dan wij.

Het niet bij haar weg willen herken ik zo goed. Na 2 nachten waken zou je denken dat je blij bent als je kan gaan slapen maar ik ben bij haar blijven zitten. Heb nog bloemen in haar manen gevlochten.

Sr is eind oktober afgelopen. Als je paard nu ppid verschijnselen krijgt klopt je dosering niet. 2 weken verhogen om te proberen heeft geen zin, het duurt 6 weken voor je een nieuwe spiegel hebt opgebouwd.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:44

Als het ongeopend is en bewaard volgens de voorschriften nemen de meeste DA's het wel terug.
De haren kan je het beste vlechten en beide kanten goed strak vast zetten met elastiekjes.
Hoe gaat het me je en met je merrie?

Bizar hoe de natuur dat regelt hè, meest bizarre vond ik toen een merrie op stal heel abrupt haar gezonde veulen verloor (schrok van motorcrossers die langs de wei scheurden, darm kanteling, eigenaar zag het gebeuren, meteen naar kliniek maar al te laat) en de volgende dag kei hengstig, geen melk meer en leek niks aan de hand, terwijl iedereen op stal was er kapot van.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:36

Bewaard wel maar is wel geopend geweest. anders vraag ik het eens aan onze dierenarts voor kleine dieren. Die nam destijds ook de overschot van onze medicatie terug met de hond.

Haren ga ik vlechten ja, en een lokje ook aan verzorgmeisje geven.
Ik ben namiddag even naar mijn merrie geweest, ze was op de paddock geweest en daar was alles Ok en op stal ook. Ze is gewoon zoals anders lijkt het dus ..
ja, idd natuur zit vreemd in elkaar. :(

@ Nathalie je beschrijft het goed zo is het idd ja. Wou gisterenavond ook nog onder het zeil gaan kijken maar er was geen licht en had ook wel beetje vrees dat hij er mss minder mooi bij lag als toen het pas gebeurd was. Hij was tenslotte ook al verplaatst enzo.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:53

Als je denkt over een sieraad idifix, ben ik nu een jaar later nog ontzettend blij met mijn ring. Echt zilver , naar jouw wensen gemaakt, niet duur (ruim onder de 100 als je gek doet) en heb zelfs pas geleden weer opnieuw de harslaag laten doen, geen kosten , omdat ik de ring echt nooit afdoe. Kan je altijd de fb link geven van haar.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:38

Nee, had er al aan gedacht ook maar draag bijna geen sieraden en dan zou ik het jammer vinden moest het zomaar ergens blijven liggen. Al zie ik dat de armbanden wel mooi zijn, dus geef link mss maar je weet nooit.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:00

Afbeelding
Ik draag deze nu ruim 4 jaar. Geen dag uitgezonderd.
Ik bén er erg blij mee. Hij blijft best mooi. Tuurlijk slijt het wat maar ik kan hem aanraken en bij me dragen. Voor mij voelt dat nog altijd fijn..


Afbeelding
Deze heeft haar van mijn hond en aan de andere kant haar van mijn paard. Dit is in een soort hars gegoten.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:57

Zoiets als de eerste vind ik nog wel te doen. Moest iemand geïnteresseerd zijn ik heb nog een een halve pot equi digest, Psyllium vlozaad en nieuwe doos groene os maagcompositum staan dan mag je me pb en.

Verder zal ik hier stilletjes minder actief zijn, nogmaals bedankt voor al jullie tips en steun. Ik heb hier echt veel aan gehad. En succes met jullie paarden nog !!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:08

Begrijpelijk Idifix. Fijn dat we je hebben kunnen steunen.

Draag zelf zelden sieraden maar vind zulke sieraden vaak wel mooi. In februari komt er iemand op stal, workshop dat we zelf armbanden gaan maken. Ga ik wel mee doen, of ik het ga dragen weet ik nog niet. Mooi ophangen kan ook toch ;)