[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:44

Geloof niet dat er meer suikers in een banaan zitten dan in wortel. Zit wel magnesium in banaan en het kan eventueel stoppend werken.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:59

Ja buscopan moet de darmen kalmeren maar vanavond bv als hij het terug krijgt geef ik hem ook niks ..

Juist hem laten drinken, blijkbaar had hij dat niet meer gedaan dus geen goed teken lijkt me.

Het is nog steeds hetzelfde trouwens. Wel tijdens het stappen. Straks een heel klein beetje gemest maar denk niet genoeg voor verlichting te brengen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:57

Heeft ie wel een verstopping? Is het niet juist gas door het slechte eten. Dat was bij de mijne het geval als hij koliek had. Dan had hij ook veel te weinig hooi gegeten. En daardoor ook diarree en koliek. Bij hem help Buscopan wel goed en was het de volgende dag wel over.

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:57

En met een spuitje in zijn mond doen?

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:24

Sorry als ik er overheen heb gelezen idifix, maar wat is de reden dat je hem niet oplaad en asap naar een kliniek brengt?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:52

Als ie niet eet, poept ie natuurlijk ook niet. Er moet wel wat in om er iets uit te laten komen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:08

Citaat:
Sorry als ik er overheen heb gelezen idifix, maar wat is de reden dat je hem niet oplaad en asap naar een kliniek brengt?

Citaat:
Als ie niet eet, poept ie natuurlijk ook niet. Er moet wel wat in om er iets uit te laten komen.


Dat vroeg ik me ook al af....Ik snap het niet helemaal denk ik.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:37

Idifix..
Ben je al eens helemaal met de Prascend gestopt?
Misschien verdraagt hij het gewoon echt niet.

Bij de laatste ophoging kreeg mijn paard koliek.. helaas was dat einde verhaal na 21 jaar samen zijn ;( . Ik zal natuurlijk nooit weten of het hierdoor komt, maar het zit wel altijd in mijn achterhoofd. Het is een bijwerking helaas.

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:17

Idifix, hoe gaat het nu? Als hij banaan wil eten, het laten eten. Als er niks in gaat, komt er ook niks uit en gaat hij zich alleen maar beroerder voelen. Vitaminebrok is ook mooi meegenomen als hij dat wil eten! Alle beetjes helpen. Laat je het voer ook voor hem liggen? Als hij niet meteen begint, laat het een paar uur in zijn stal liggen maar haal het ook weer weg, als er continu te veel wordt aangeboden kan het tegen gaan staan. Maar 1 minuut aanbieden en weer weg kan ook weer te kort zijn.. blijft zoeken.

@IMJ op vorige pagina stond dat ze al was gestopt met de Prascend.
Vervelend dat je met die vraag achter blijft.. :(:)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:21

Maar ? Zolang hij buscopan krijgt zal hij ook niet mesten toch ? Omdat dat de darmwerking stil legt ?!

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:16

Volgensmij legt dat de darmen niet stil maar laat het de darmen ontspannen. Zodat de pijn verdwijnt.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:18

cynthiar schreef:
Volgensmij legt dat de darmen niet stil maar laat het de darmen ontspannen. Zodat de pijn verdwijnt.


Nou idd misschien niet helemaal stil. Maar wel zo ontspannen dat ze minder beweging hebben en dus minder mest naar buiten duwen zeg maar. Tenminste, dat dacht ik.
Oa (?) daarom mag een paard ook niet eten na buscopan, omdat het eten dan niet verwerkt kan worden door de damen.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:40

De mijne heeft regelmatig koliek gehad en mocht gewoon eten na de Buscopan.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:42

Gisterenavond laat is de Da nog geweest. Terug geluisterd en gekeken .. kleur van tandvlees enzo bleef goed, bloed ook, pols was ook normaal. Hij hoort ook minder abnormale spasmen. Maar zoals gezegt we kunnen dit niet blijven doen.

Globaal gezien was hij beter als de avond ervoor. Net ben ik daar geweest hij ligt veel maar rustig liggen niet continu rollen gewoon liggen.

Ik hoor ook minder gerommel maar.. wortels en bananen en vitamine brok gaan je niet in leven houden. Heeft ook beetje gegraasd maar verder.

Kortom dierenarts komt vandaag loop van de dag en dan wordt het beslist en ook ineens uitgevoerd.

Idd de prascend krijgt hij al sinds maandag niet meer er gaat al genoeg rommel in nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:45

Ik heb 1 keer koliek gehad bij mn eigen paard, en dat was verstoppings koliek door vlas eten. Verder wel koliek bij verzorgpaarden en paarden op pension meegemaakt, dat was echter wel binnen een dag weer voorbij. Zo heftig als Idifix heb ik zelf (gelukkig) nog niet meegemaakt, en dat bij een paard waarbij je toch al maanden aan het dokteren bent wegens aanhoudende diaree en stoppen met eten.. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe zwaar dit moet zijn, en zelfs dat nog niet eens goed.. -O-

Heel veel sterkte Idifix! Ik hoop dat hij snel opknapt, dit is slopend voor jullie beiden! Hoe oud is hij eigenlijk?

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:55

Heel veel sterkte Idifix, hopelijk knapt hij op

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:33

Hij is zonet ingeslapen. Had overduidelijk terug pijn en zweten enzo . Ben kapot ;(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:34

sterkte meid..
Wat onzettend poedersuiker voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:35

Ach jee wat een rot-manier om deze beslissing te moeten maken.. Wel heel eerlijk naar je paard toe, dit kon zijn lijf gewoon echt niet meer hebben.. Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies, ik hoop dat je het een plekje kan geven.. :(:)

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:45

Aaah nee, wat een dappere beslissing, maar o zo kl0te. Heel veel sterkte!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:51

Heel veel sterkte idifix Y;(

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:54

oliebol zeg, heel veel sterkte. Wat ontzettend naar.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:08

Geven jullie gedurende de seasonal rise (nu dus) een hogere dosering Prascend?
Mijn shetje had helaas toch weer rode vlekken in zijn zool, dus die is toch weer licht bevangen. Aan zijn voeding is niks veranderd. Mij is nu geadviseerd om een weekje de dosis met een kwartje te verhogen en daarna weer terug naar een kwartje.

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:12

Bedankt allemaal.
Gek hoe je graag nog bij je overleden dier wilt blijven had er nog uren langs kunnen zitten al huilend en aaiend over zijn kopje..

Denk alsmaar hoe mijn merrie hem zal missen hij was haar rots in de branding.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:14

Oooh |( Veel sterkte Idifix ! Maar je paard heeft rust nu, geen pijn meer. Misschien geeft je dat ook wel een beetje rust.