ervaring pure feed company voeding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

ervaring pure feed company voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 16:50

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:22

Ik voer al een tijdje beide paarden Pure feed balance met een handje easy erbij voor het kauwen.
Ze eten het graag en doen het er goed op, ze zien er beide super uit.
In de ruitijd geef ik vaak wat YHT poeder bij, een totaalsupplement in poedervorm om ze net even extra te ondersteunen omdat ik echt de minimale hoeveelheid van de balance geef.

Ik ben overgegaan op dit voer omdat mijn ene paard een huidallergie had waar we maar niet vanaf kwamen.
Dit voer is heel zuiver en bevat geen lucerne.
Sinds ik dit voer en de juiste behandelwijze voor 'buitenkant' heb gevonden hebben we geen problemen meer gehad met zijn huid.

Ik kan het zeker aanraden.
Er is ook een Nederlandse site:
www.purepaardenvoeding.nl

josie

Re: ervaring pure feed company voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:28

Voer de condition en hij doet het er prima op.
Ook ik kan het je aanraden

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:07

Ik heb de condition pellets aan mijn oudje gevoerd, was ideaal want je kan er ook een slobber van maken. Zijn laatste tijd was hij een zeer kieskeurige eter en moeilijk op gewicht te houden dus was ideaal dat je het makkelijk kon vermengen met vanalles.

Het advies wat je bij Astrid (purepaardenvoeding.nl) krijgt is ook zeer goed, ze denkt echt met je mee wat in jouw situatie het beste zou passen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:56

Citaat:
De ruwvoeders die worden gebruikt, zijn: haverstro, bietenpulp-schilfers, gehakselde grassen, grasbrok en vezelbrokken van zemelen (meestal haverzemelen, de Condition Pellets bevatten ook tarwezemelen). Daarnaast bevatten de producten (wisselt per product): geplette soja, soja-olie, lijnzaad (gemicroniseerd).

Hartog verkoopt het ook allemaal, dus je kunt zoiets prima zelf mengen en een stuk goedkoper dus.

Soja is dan weer troep die je NIET in je paard wil hebben....

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:17

Op mijn vorige stalling heb ik de balance brokjes gevoerd. Beviel mij goed. Ik sta nu op een biologische boerderij en voer nu het voer van daar (voer moet biologisch zijn) Ik denk dat als ik verhuis ik weer over stap op pure feed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:43

Ik ben op zich tevreden over YHT, wat ik kocht omdat het makkelijk was in geweekt voer
(bietenpulp).

Inmiddels geef ik luzerne en wat muesli en krijg het niet lekker weggemengd, met water mengt het slecht en droog eet ie niet.

iemand een tip?
Of interesse t over te kopen eventueel...nog wel 2 kilo gok ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:36

Ik geef het gewoon door mijn droge voer en het wordt hier prima op gegeten, ik doe er meestal wel wat omegamix bij, daar plakt het wel een beetje aan vast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:36

De mijne laat echt het poeder liggen. Dat zakt dan beetje door het voer mengsel heen naar de bodem.