Acupunctuur resultaten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarryAnneR

Acupunctuur resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:30

Morgen gaan we met onze draak naar de Visdonk voor acupunctuur. Wie heeft er goede ervaringen hiermee en zie je meteen resultaat?
Na een tijdje aanmodderen, een flinke vakantie voor het draakje, zijn we na een flinke rodeo voor dochterlief, toch maar van mening eens goed naar haar rug te laten kijken.

Zonder ruiter lijkt de pony makkelijker te bewegen dan met. Ruiter is een kleine dame van maar 33 kg.
Ponybeest lijkt te verkrampen en is niet soepel in de overgangen.

Pony tikt voorhoeven aan en springt moeilijk aan in galop.

Zadel is al aangepast en ligt goed.

Kan ik hier nu echt iets van verwachten? Dochterlief is een beetje nerveus dat haar draakje iets ernstigs mankeert.

Chapeau2002

Re: Acupunctuur resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:16

Ik heb hele positieve ervaringen met acupunctuur. Het paard van mijn dochter is ook in Visdonk behandeld door Ellen Kral. Neem maar eens contact op met mijn dochter voor meer info. Aukelizzy hier op Bokt.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:20

Ha, Visdonk, vlak bij mij in de buurt :)
De pony waar ik op rijd bij ons op de manege heeft ook een slechte rug, zij is ook behandeld door Ellen, geloof ik. Vooral in het begin was het rijden erg lastig, pony was erg gespannen (was toen ook nog maar 6 jaar), en wist niet goed hoe 'het' moest. Draven lukte bijna niet, galop al helemaal niet; ze galoppeerde met haar voorbenen maar bleef met haar achterbenen in draf. Met stappen was ze ook heel erg gespannen.
Op gegeven moment begon ze ook opeens keihard weg te rennen, omdat ze veel last van haar rug had. Nadat Ellen geweest was hebben we het 3-4 weekjes rustig opgebouwd (eerst 15 minuutjes rijden, dan 30, etc.). En sindsdien gaat het eigenlijk heel goed :) Ze is veel meer ontspannen en stapt en draaft heel normaal, alleen galop is nog wel een klein dingetje, maar niemand is perfect ;) Ja, ik ben ook wel heel erg positief over acupunctuur :)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 17:57

Dankjewel voor je reactie. Ja we zijninmiddels geweest. We zitten nu in de 4 dagen vakantie periode en maandag kunnen we voorzichtig beginnen. Ze mocht gisteren na 2 dagen aan de hand stappen voor het eerst los. Nou dat zag er al een stuk minder stijf uit.
Ze heeft een behandeling gehad en zat recht wat vast. We hoorden iig een flinke knak waar mijn maag even van omdraaide tijdens de behandeling.
Over 4 weken gaan we weer voor een check.
We hebben wat huiswerk voor rechtrichting gekregen.
Gezien de staart dracht en de soepele bokkenparade hoop ik wel op verbetering

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:19

Ik hoop voor je dat het de goede kant op blijft gaan ! :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:38

Ik was ook laatst bij Visdonk voor foto,s maar ik heb geen vervoer om daar heen te gaan voor acupunctuur. Dus is er een holistisch dierenarts op stal geweest, hij krijgt druppels en acupunctuur via naalden en via laser. Ik moet zeggen dat ik na 2 weken eindelijk zie dat het zichtbaar resultaat geeft, dinsdag komt ze weer.

yana_maas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:40

hopelijk gaat het idd beter nu :D mijn vriendin had ook zoiets met haar pony, en ze is er ook heel tevreden van :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:41

Er zijn er helaas nog maar weinig die op stal komen in de meeste gevallen moet je naar de kliniek.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:08

Marleen_usar, is deze dan niet iets voor jou: http://www.veterinaire-osteopathie.nl/s ... ntact.html ? Die komt zo nodig binnen 30 km. van Maasland aan huis. Ik heb haar gevonden in deze lijst: http://www.acupunctuurbijdieren.nl/pagina_12.html .

TS, ik heb ook wel wat ervaring met acupunctuur bij mijn paard en bij mijn paard heeft het destijds, tesamen met een chiropractische behandeling, heel goed geholpen om weer losser in het lijf te worden en daardoor ook meer ontspanning in het hoofd te krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:13

Bij mijn haflinger had acupunctuur geen effect of stijfheid. Daarnaast liet ik dit doen voor de allergie die hij al jaren heeft, maar ook daar op had het helaas geen effect. Hopelijk helpt het bij de jouwe beter.

Wat wel erg goed helpt is regelmatig (eens in de paar maanden) een sportmassage laten doen.
Purely Horse Massage zit ook bij jou in de buurt. Zij doet naast sportmassage ook lymfedrainage. Dit heeft ze zaterdag bij mijn haflinger gedaan en ook dit werkte echt fantastisch. Hij was gisteren met rijden een stuk soepeler. Ook de massages doen erg veel goed.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:26

Grappig, accupuntuur tegen stijfheid ken ik nog niet. Mijn da/osteo past wel dry needling toe. Dat vind ik wel super effectief.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:46

Sandra komt niet voor 1 paard, gelukkig heb.ik er 1 gevonden die wel komt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:13

acupunctuur bij stijfheid heb ik ook nog niet gehoord, tenzij deze wordt veroorzaakt door dieper gelegen ontstekingen natuurlijk.
Bij mijn paard ook wel duidelijk effect gehad van accupunctuur behandelingen. Maagzweren, hormonale disbalans en ontsteking in de knie. Maar het effect was niet altijd even langdurig, omdat het lichaam zichzelf moet herstellen en afhankelijk van de ernst is de acupunctuurbehandeling toch niet voldoende. bv bij de maagzweren geeft het acuur verlichting, maar zonder verder "klassieke" behandeling, een druppel op een hete plaat.

forfood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:15

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:46

Bij stijfheid wordt het al jaren toegepast, stijfheid kan ontstaan door o.a stress.ik geef mijn paard ook iedere dag bioresonantie, o.a om zijn lever te ontgiften. Hij heeft ooit leverbot gehad en dat gaat nooit helemaal weg.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:38

Zelf geen ervaring met acupunctuur bij paarden, wel bij mijzelf. En wauw wat is dat lekker zeg!!
Ik ben zelf gegaan omdat ik het altijd steen koud had, en vaak erg moe. Lag ik met 3 truien 2 paar sokken en sloffen onder een deken te rillen op de bank.. Ik heb een paar behandelingen gehad, en wat was het fijn. Ineens had ik gloeiend warme voetjes en kon ik het met 1 dunne trui makkelijk af. Ook had ik energie voor 10. Als ik thuis kwam van een behandeling werd iedereen knettergek van me omdat ik zo hyperactief was. Dit was gelukkig na een paar dagen over, maar heb eigenlijk heel lang geen moe gevoel meer gehad. Dit begint nu (jaar later) af en toe weer op te komen, maar heb kruiden gekregen waar ik dit goed mee onder controle kan houden.

Ik ben benieuwd hoe het effect hiervan op paarden is, omdat ik er zelf zo van opgeknapt ben.
Hoe is het ondertussen met het paard van TS?