Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sizzle schreef:Bij een paard van een kennis is zoiets ook gebeurd en die heeft toen een beugel gekregen. Is helemaal goedgekomen.
Maar als je niets doet zie ik het niet hoopvol in.
Peachy schreef:Sorry ik zeg wel dierenarts maar dit is een paardenarts.
Deze zegt dat ze hier niks aan kunnen doen, dan duimen dat hij blijft zitten.
Ik durf er niet te veel aan te zitten maar hoe zie ik dan of het een wiebeltand of losse tand is?
De tand heeft aan weerskanten ook "inkepingen" in het tandvlees wat kapot is.
Eten "pakken" met zijn lippen is pijnlijk voor hem. Ook al eet hij met zijn kiezen eten pakken doen ze met hun voortanden/lippen.
Tabaluga12 schreef:Peachy schreef:Sorry ik zeg wel dierenarts maar dit is een paardenarts.
Deze zegt dat ze hier niks aan kunnen doen, dan duimen dat hij blijft zitten.
Ik durf er niet te veel aan te zitten maar hoe zie ik dan of het een wiebeltand of losse tand is?
De tand heeft aan weerskanten ook "inkepingen" in het tandvlees wat kapot is.
Eten "pakken" met zijn lippen is pijnlijk voor hem. Ook al eet hij met zijn kiezen eten pakken doen ze met hun voortanden/lippen.
Ik zou absoluut de da even laten komen en een fototje laten maken. Een breukje in het tandbeen wat misschien klein kan zijn maar enorm pijnlijk.
palousa_boy schreef:Sizzle schreef:Bij een paard van een kennis is zoiets ook gebeurd en die heeft toen een beugel gekregen. Is helemaal goedgekomen.
Maar als je niets doet zie ik het niet hoopvol in.
Ik denk dat die z'n kaak gebroken had, dan krijgen ze idd een beugel om het bot aan elkaar te laten groeien.
Bij een losse tand zou het kunnen helpen om deze op z'n plaats te houden om de eventuele genezing in de kaak wat bij te staan maar ik heb het bij losse tanden nog nooit gezien.